Reklamowanie produktu lub usługi informacją o przekazywaniu części wpływów ze sprzedaży na szczytne cele jest dopuszczalne tylko wtedy gdy:
-
cały wpływ ze sprzedaży reklamowanego produktu lub usługi przekazywany jest na rachunek niezależnej od producenta lub usługodawcy fundacji (niezależnej – to znaczy bez jakichkolwiek powiązań finansowych, organizacyjnych czy toważyskich);
-
wszystkie egzemplarze produktu lub umowy usługi muszą być numerowane, zaś producent lub usługodawca musi zgodzić się na niezależną kontrolę wielkości sprzedaży;
-
produkty i umowy usługi objęte taką promocją muszą być widocznie oznaczone tak aby nie można ich było pomylić ze zwykłymi produktami i usługami nieobjętymi „promocją”.
Proponowane rozwiązanie ma na celu uniknięcie sytuacji, w jakiej „dobroczynność” promuje producenta, media reklamujące „dobroczynną” akcję a nie sprawę, na którą rzekomo zbierane są fundusze.
Jeśli prdukt czy usługa kosztuje 5zł, zaś na szczytny cel ma być przeznaczony 1gr od niego, to jakieś 100 razy tyle jest przeznaczone na zysk producenta (usługodawcy), kilkanaście razy tyle dla mediów za reklamę. Taki układ jest niemoralny.