Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
66
BLOG

30.06.2022, Czwartek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
Czy zacząłem trzeźwieć, czy wciąż jestem "suchy"?

imageKilkakrotnie „rzucałem” picie. Jak mi jednak powiedział mądry alkoholik: Nie chodzi o to, żeby przestać, tylko o to, żeby nie zacząć. 

Ja zaczynałem, nie dlatego że chciałem pić. Dlatego, że robiłem to dla innych: bo dziewczyna prosiła, bo z kolegą się założyłem, bo ludzie gadają. Prędzej czy później (w miarę rozwoju mojego nałogu - prędzej) stwierdzałem, że wszystko jest w porządku. W końcu nie piłem miesiąc, tydzień czy dzień. Problemu nie ma. 

Problem był, we mnie. Bynajmniej bowiem nie chodziło o picie alkoholu - ono było wynikiem moich kompleksów, nieprzystosowania, wrażliwości. Nałogowo regulowałem uczucia, chcąc poczuć się lepiej, zapomnieć o sobie i trudnościach, zamiast je rozwiązywać. 

Na terapii zrozumiałem, że to ja jestem ważny. 

Gdy nie piłem (byłem suchy) - wszyscy wokół pili. Dziś trzeźwieję, bo widzę ilu jest mnie podobnych. Którzy niekoniecznie godzą się na świat na trzeźwo. Po prostu mierzą się z nim, a nie próbują od niego uciec. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości