wzmianka wzmianka
1714
BLOG

Pokojowe rozwiązanie problemu Nord Stream 2

wzmianka wzmianka Nord Stream Obserwuj temat Obserwuj notkę 46

Pomysł ten pojawił się w notce poprzedniej, dotyczącej starań energetyków kalifornijskich w uzyskaniu pełnego pokrycia zapotrzebowania energii elektrycznej, energią ze źródeł bez emisji gazów cieplarnianych w czasie co najmniej 5 minut, na początek. Gdy to się uda, wtedy będzie możliwość poszerzania bramy czasowej dla dostaw prądu uzyskiwanego bez spalania węglowodorów naturalnych i sztucznych (biogaz).  

Po godzinie i 34 minutach od opublikowania notki doczekałam się pierwszego komentarza od znanego mi z dobrej strony blogera piszącego tu:  https://www.salon24.pl/u/realkonkret/. Bloger napisał do mnie bardzo długi komentarz, w którym odwodzi mnie od pracy nad danymi kalifornijskimi i podaje długą listę problemów, którymi powinnam się zająć. Oczywiście są to problemy realne i konkretne występujące tu i teraz, w naszej kochanej Ojczyźnie.

W odpowiedzi, jeszcze dłuższej od komentarza, napisałam, że o większości spraw, które zaleca mi opisywać, zabierałam już głos na swoim blogu. Na koniec, i ja zadałam Komentatorowi zadanie do odrobienia pisząc: "Skoro wie pan co ja powinnam robić, to zapewne przyjmie pan moją propozycję napisania notki na temat

Możliwości przekształcenia rurociągu NS2 w magazyn wodoru 

Nie doczekałam się odpowiedzi od adresata mojej prośby, natomiast wczoraj inny bloger odniósł się do mojej propozycji https://www.salon24.pl/komentator/95590,optimista. Komentarz zawiera linki do projektów wiatrowo-wodorowych na Morzu Północnym. Opisany projekt kwili w powijakach. Ja natomiast proponuję szanownym blogerom policzenie objętości istniejących już rur, otoczonych istniejącymi i projektowanymi farmami wiatrowymi, z których nadmiar energii może być użyty do produkcji wodoru. W dalszej części swojego komentarza tak uzasadniłam możliwość łączenia dwóch strumieni gazu naturalnego - metanu oraz gazu wytwarzanego przez ludzi - wodoru:


Niemcy są Kalifornią Europy, trzeba ich namówić do rezygnacji z gazu naturalnego, by istotnie przyspieszyć realizację także ich projektu korzystnego dla klimatu - zastąpienia metanu wodorem, który jako główny składnik gazu miejskiego i koksowniczego dał początek gazownictwa sieciowego. Także w Polsce. 


Wobec ujawnienia mojego pomysłu pokojowego zakończenia inwestycji NS2, zlecając na piśmie obliczenie pojemności tych "puszek" o znanych gabarytach oraz maksymalnym ciśnieniu roboczym, ponawiam tę propozycję w specjalnej notce. Zachęcam do zrobienia takich obliczeń i przedstawienia wyników w komentarzach pod tą notką. Proszę także o informację, czy pomysł ten był już sygalizowany w Internecie, czyli :

Ktokolwiek widział taki projekt napisany przed 29 kwietnia 2021 14:27 proszony jest o napisanie tego w komentarzu.


Proszę bardzo o komentarze dotyczące pojemności NS2 oraz obecności przedstawionego tego pomysłu wcześniej. Proszę traktować sprawę poważnie, bo mamy szansę stać się pionierami w zakresie wielowątkowego rozwiązywania problemów współczesnej energetyki. Gdy już to zrobicie, zgłosimy ten wstępny projekt do Orlenu, który jest przodującym ośrodkiem rozwoju energetyki wodorowej w Polsce. Zauważył to m.in. bloger SNAFU w odpowiedziach na komentarz innego blogera pod omawianą notką Obok informacji ze świata, pisze o projektach Orlenu i artykułach Adama Czyżewskiego, dostępne także na S24 - https://www.salon24.pl/u/adamczyzewski/. 


PS

Przez kilka godzin będę zajęta opracowaniem notki dotyczącej dostaw energii elektrycznej z wiatru i słońca w kwietniu 2021 roku. Bilokacja jest dla mnie niedostępna, mimo odpowiedniego dla niej wieku. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka