xpictianoc xpictianoc
421
BLOG

Czy Allah to Jezus?

xpictianoc xpictianoc Kultura Obserwuj notkę 3
Czasami podczas dyskusji z muzułmanami na temat osoby Jezusa wyznawcy Allaha zadają pytanie „gdzie Jezus przyznał że jest Bogiem”. Znając opinię mahometan na temat Pawła z Tarsu cytowanie listów powszechnych mija się z celem. Jedynie Ewangelia i jedynie słowa Chrystusa. Czy przekaz Ewangelii daje jasne i niepodważalne dowody iż Jezus syn Maryi jest prawdziwym Bogiem? Chciałbym podzielić się z czytelnikami mojego bloga kilkoma refleksjami na ten temat.

W krajach muzułmańskich widokiem nader częstym są mężczyźni modlący się na przypominających różaniec - tasbih (تسبيح). tasbih składający się z 33 lub 99 paciorków służy między innymi do wypowiadania 99 imion (przymiotów) Boga. Każde z imion ukazują istotę Allaha zatem jedynie Wszechmogący może nimi się posługiwać.

Al Haqq- Prawda

Tak brzmi 52 imię Boga w islamie - tylko Bóg jest Prawdą. Możemy zatem powiedzieć iż tylko On sam może powiedzieć o sobie - Jestem Prawdą!
W takim wypadku słowa Chrystusa z ewangelii wg Jana są oznajmieniem iż jest Bogiem.
Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i PRAWDĄ, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie (Jan 14:6)
εγω ειμι η αληθεια (egō eimi ē alētheia) - Jestem Prawdą, tak może o sobie powiedzieć jedynie Bóg!

Al-Ba'ith - Zmartwychwstanie

Bóg jest Zmartwychwstaniem, tak brzmi 50 przymiot Boga według islamu. Czy Ewangelia mówi nam kto jest Zmartwychwstaniem?
Rzekł do niej Jezus: Ja jestem ZMARTWYCHWSTANIEM i życiem. Kto we Mnie wierzy, choćby i umarł, żyć będzie. Jan 11:25
W języku greckim brzmi to tak εγω ειμι η αναστασις (egō eimi ē anastasis). Jeśli tylko sam Bóg jest Zmartwychwstaniem kim jest Jezus?


Al-Awwal wa Al-Achir - Pierwszy i Ostatni

Dwa kolejne przymioty Allaha w islamie to Pierwszy i Ostatni (73 i 74 imię). W alfabecie w którym spisano słowa Ewangelii - greckim początek i koniec symbolizują dwie litery - pierwsza Α oraz ostatnia Ω. Proszę porównać słowa Chrystusa z Apokalipsy św Jana
Jam Alfa i Omega, PIERWSZY i OSTATNI, Początek i Koniec. Ap 22:13
W Starym Testamencie prorok Izajasz podaje takie słowa HaSzem (JHWH)
Kto zdziałał to i uczynił? Ten, co z nicości wywołuje od początku pokolenia. Ja, Pan, jestem pierwszy, z ostatnimi również Ja będę! Iz 41:4
εγω το αλφα και το ω ο πρωτος και ο εσχατος η αρχη και το τελος (to alpha kai to ō (omega) o prōtos kai o eschatos ē archē kai to telos ). Jedynie Bóg może powiedzieć iż jest Pierwszym i Ostatnim, Początkiem i Końcem. Jezus syn Maryi może to zrobić gdyż jest zgodnie z proroctwem Izajasza Przedziwnym Doradcą Bógiem Mocnym, Odwiecznym Ojciec, Księciem Pokoju(Iz 9:5), jest Jednorodzonym Bogiem ( μονογενης θεος Jan 1:18).

Malik-al-Mulk - Król królów

Król królów to kolejny przymiot Boga który jest przymiotem samego Chrystusa. Tak właśnie zostaje nazwany Jezus w Apokalipsie Jana
Ci będą walczyć z Barankiem, a Baranek ich zwycięży, bo Panem jest panów i KRÓLEM KRÓLÓW - a także ci, co z Nim są: powołani, wybrani i wierni.Ap 17:14
εστιν βασιλευς βασιλεων (estin basileus basileōn) - jest KRÓLEM KRÓLÓW. Tak jak w przypadku poprzednich przymiotów tak i ten jest należny samemu Bogu. W liście do Hebrajczyków sam Bóg-Ojciec zwraca się tak do Swojego Syna:
Do Syna zaś: Tron Twój, Boże na wieki wieków (KIS'AHCHA ELOHIM OLAM VAED SHEVET MISHOR SHEVET MALKHUTECHA zob. Psalm 45:7), berło sprawiedliwości berłem królestwa Twego. Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość, dlatego namaścił Cię, Boże, Bóg Twój olejkiem radości bardziej niż Twych towarzyszy. Oraz: Tyś, Panie (Atah Adonoy LEFANIM HA'ARETZ YASADETA UMA'ASEH YADECHA SHOMAYIM zob. Psalm 102:26), na początku osadził ziemię, dziełem też rąk Twoich są niebiosa.Hbr 1:8-10
Jezus jest Bogiem i Panem (zobacz Jan 20:28) sam Ojciec tak Go tytułuje!

Al Nur - Światłość

93 przymiot należny jedynie Bogu w islamie to Światłość. Bóg jest Światłością dla świata.
A oto znów przemówił do nich Jezus tymi słowami: Ja jestem ŚWIATŁOŚCIĄ świata. Kto idzie za Mną, nie będzie chodził w ciemności, lecz będzie miał światło życia. Jan 8:12

εγω ειμι το φως του κοσμου (egō eimi to phōs tou kosmou) - Jestem ŚWIATŁOŚCIĄ świata tak mówi o sobie Chrystus jednocześnie ogłaszając iż On sam jest Bogiem!

Już na sam koniec ostatni przymiot, moim zdaniem najważniejszy - Al Aziz - Wszechmogący.

εγω ειμι το αλφα και το ω λεγει κυριος ο θεος ο ων και ο ην και ο ερχομενος ο παντοκρατωρ. W Starym Testamencie Bóg określany jest jako Szaddai, to znaczy Wszechmogący. W Piśmie Świętym Nowego Przymierza użyty jest grecki termin Pantokrator. Tym właśnie terminem określa się Jezus Chrystus w Objawieniu św. Jana 1:8

Jam jest Alfa i Omega, mówi Pan Bóg, Który jest, Który był i Który przychodzi, Wszechmogący.

Cytaty z Pisma świętego za Przekładem Tysiąclecia V wyd. oraz Wescott-Hort z NA27/UBS4



Grafiki jak i tłumaczenia przymiotów Boga pochodzą ze strony arthafez.com

xpictianoc
O mnie xpictianoc

Modlitwa Świętego Tomasza z AkwinuPanie, Ty wiesz lepiej, aniżeli ja sam, że się starzeję i pewnego dnia będę stary. Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek. Uczyń mnie poważnym, lecz nie ponurym. Uczynnym, lecz nienarzucającym się. Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty, Panie, wiesz, że chciałbym zachować do końca paru przyjaciół. Wyzwól mój umysł od niekończącego się brnięcia w szczegóły i dodaj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy. Zamknij mi usta w przedmiocie mych niedomagań i cierpień w miarę, jak ich przybywa, a chęć ich wyliczania staje się z upływem lat coraz większa. Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowieściami o cudzych cierpieniach, ale daj mi cierpliwość wysłuchania ich. Nie śmiem Cię prosić o lepszą pamięć, ale proszę o większą pokorę i mniej niezachwianą pewność, gdy moje wspomnienia wydają się sprzeczne z cudzymi. Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasem mogę się mylić. Zachowaj mnie miłym dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać. Nie chcę być świętym, ale zgryźliwi starcy to jeden ze szczytów osiągnięć szatana. Daj mi zdolność dostrzegania dobrych rzeczy w nieoczekiwanych miejscach i niespodziewanych zalet w ludziach. Daj mi, Panie, łaskę mówienia im o tym...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura