xpictianoc xpictianoc
487
BLOG

O Malcie słów kilka...

xpictianoc xpictianoc Kultura Obserwuj notkę 1
Jak wszystko co dobre tak i pobyt na Malcie zakończył się szybko. Nie da się ukryć że Malta to niezwykłe miejsce, architektura malowniczych miasteczek przenosi nas w klimat bliskowschodni, niemal arabski, sakralne budowle zdradzają włoskie wpływy na Malcie. Mimo że wyjazd na Malta miał przede wszystkim charakter naukowy - seminarium poświęcone kwestii wojny w Darfurze, wykłady i warsztaty przeplatane był zabawą oraz zwiedzaniem. Słowa nie zawsze oddają tego co chciałoby się przekazać, zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć z Malty.

zapraszam na pierwszą część relacji z Malty

Od Malta 2008

Malta z lotu ptaka

Od Malta 2008

Port lotniczy przykuwa wzrok orientalną architekturą

Od Malta 2008

Domine, dirige nos - Panie prowadź nas. Hasło maltańskiej policji zdradza arcykatolickie dziedzictwo Malty

Od Malta 2008

Mówi się że na Malcie jest 365 kościołów, jeden na każdy dzień roku. Oto jeden z nich z miasteczka San Julian.

Od Malta 2008

Liczne kapliczki, sprawiają że Polak na Malcie czuje się dziwnie swojsko :)

Od Malta 2008

San Julian nocą, w tle modernistyczny kościół, wielki betonowy kloc całkowicie nie komponuje się do orientalno-włoskiej architektury miasta.

Od Malta 2008

W seminarium "Save Darfur" udział brali między innymi Włosi, tu na zdjęciu Anita (w czarnym) i Davide (dredy). Na zdjęciu ja oraz od lewej, Adam, Marta, Dominika i robiąca "twiksa" Magda.

Od Malta 2008

Tu już nasi maltańscy przyjaciele...

od Malta 2008
 

Ta... to nasz Polonez hehe niesamowite że ktoś na Malcie ma polskie cudo :)

Od Malta 2008

plaża w Budżibbie nocą

Od Malta 2008

International night i Polski ślub :) Mi przypadła w udziale rola "polewacza" żubrówki :)

Od Malta 2008

Na pierwszym planie koleżanki z Turcji, Sevy i Irme, pomiędzy nimi w tle... autor bloga :)

Od Malta 2008

Jak na polskim weselu nie zabrakło gry w "butelkę" :)

Od Malta 2008

Polacy, Włosi, Węgrzy, Turcy, Maltańczycy... nie mogło być nudno

Od Malta 2008

Maltańczyk, Christian wyznaje miłość polskiej żubruwce :)

Od Malta 2008

Wykłady, warsztaty przeplatane zabawą a oprócz tego zwiedzanie wyspy...

Od Malta 2008

Wizyta w siedzibie Maltańskiej Partii Pracy (Labużyści)

Od Malta 2008

Z okna siedziby Partii Pracy widok na statułę NMP

Od Malta 2008


Główna przystań autobusowa na granicy San Julian i stolicy Malty, La Valletty

Od Malta 2008

Maltańskie kościoły są perełkami wyspy

Od Malta 2008

Wąskie uliczki zdradzają śródziemnomorski charakter La Valletty

Od Malta 2008

Od Malta 2008

Protestancki kościół świętego Andrzeja

Kolejna seria zdjęć z Malty...



Miasteczka Malty są idealne na długie, popołudniowe spacery, Valletta urzeka pięknem ale i harmonią.





Widok na ogromną kopułę kościoła karmelitów w Valletcie





Panorama miasta



Największy biurowiec na Malcie, tam swoje siedziby mają betowe firmy z całej Europie. Na Malcie podatek od zakładów wynosi 0%.





Stolica Malty znajduje się na półwyspie, na zdjęciu wejście do portu w La Valletcie.







Maltańskie kościoły urzekają nie tylko architekturą zewnętrzną, ale także wystrojem wewnątrz... ma się wrażenie że czas zatrzymał się kilka wieków temu...





Niestety w godzinach popołudniowych większość kościołów jest zamknięta




Biblioteka w La Valletcie, ogromny zbiór map i szkiców a także literatury w języku maltańskim zapisywanym alfabetem arabskim



Na Malcie są dwie główne partie polityczne, Partia Pracy oraz Partia Nacjonalistyczna. Ostatnie wybory wygrała Partia Nazzionalista, mimo to labużyści na Malcie mogą liczyć na poparcie około 40-45%.



Tego "pana" przedstawiać nie trzeba :) Św. Pius V, sympatykom liturgii "trydenckiej" papież bliski sercu, nie ukrywam że mi także.



Tu już Mdina, dawna stolica Malty, nazwa oznacza po prostu "Miasto", nazywana jest niekiedy "Cichym miastem".



Mdina do złudzenia przypomina miasteczka czy to we Włoszech czy na Wybrzeżu Dalmacji



Piękny kościół w Mdinie... niestety był zamknięty :(



Malta nocą...




Zatoka Świętego Pawła... po prawo od wejścia kościoła siedziba Partii Pracy, po lewo... Partii Nacjonalistycznej :)





Liczne figurki umieszczane na ścianach budynków nadają Malcie swoistego kolorytu



Zatoka Świętego Pawła ciąg dalszy...

Koniec :)
xpictianoc
O mnie xpictianoc

Modlitwa Świętego Tomasza z AkwinuPanie, Ty wiesz lepiej, aniżeli ja sam, że się starzeję i pewnego dnia będę stary. Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek. Uczyń mnie poważnym, lecz nie ponurym. Uczynnym, lecz nienarzucającym się. Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty, Panie, wiesz, że chciałbym zachować do końca paru przyjaciół. Wyzwól mój umysł od niekończącego się brnięcia w szczegóły i dodaj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy. Zamknij mi usta w przedmiocie mych niedomagań i cierpień w miarę, jak ich przybywa, a chęć ich wyliczania staje się z upływem lat coraz większa. Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowieściami o cudzych cierpieniach, ale daj mi cierpliwość wysłuchania ich. Nie śmiem Cię prosić o lepszą pamięć, ale proszę o większą pokorę i mniej niezachwianą pewność, gdy moje wspomnienia wydają się sprzeczne z cudzymi. Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasem mogę się mylić. Zachowaj mnie miłym dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać. Nie chcę być świętym, ale zgryźliwi starcy to jeden ze szczytów osiągnięć szatana. Daj mi zdolność dostrzegania dobrych rzeczy w nieoczekiwanych miejscach i niespodziewanych zalet w ludziach. Daj mi, Panie, łaskę mówienia im o tym...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura