Paweł Łęski Paweł Łęski
126
BLOG

Ranking wolności prasy a ich koncentracja

Paweł Łęski Paweł Łęski Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wszystkie wydawnictwa sprzedały ogółem w 2017 roku 631 699 252 egzemplarze gazet i magazynów. Najwięcej sprzedały: 

• Wydawnictwo Bauer sp. z o.o. – ponad 228 mln (36,1% udziału w rynku),

• Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. – 96,8 mln (15,3%),

• Polska Press sp. z o.o Udziałowcy: Verlagsgruppe Passau – 81 mln (12,8%). 

Na kolejnych miejscach znalazły się: ZPR Media SA (41 mln i 6,5% udziału w rynku), Agora SA (36,7 mln i 5,8%) oraz Edipresse Polska S.A. polska filia międzynarodowego szwajcarskiego koncernu mediowego Edipresse istniejąca od 1995 (17,5 mln i 2,7%). 

Łącznie cztery największe wydawnictwa miały ponad 70% udziałów w rynku, osiem największych – ponad 80%. Obydwa wskaźniki koncentracji mediów pokazują, że rynek czasopism należy do wysoce skoncentrowanych.

Polska znalazła się na 62. miejscu w rankingu wolności prasy Reporterów bez Granic "World Press Freedom Index 2020". W stosunku do ubiegłego roku nasz kraj zanotował spadek o trzy pozycje i zajął najniższe miejsce w historii zestawienia.

There have been many comedians who have become great statesmen and vice versa.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura