Paweł Łęski Paweł Łęski
126
BLOG

Ranking wolności prasy a ich koncentracja

Paweł Łęski Paweł Łęski Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wszystkie wydawnictwa sprzedały ogółem w 2017 roku 631 699 252 egzemplarze gazet i magazynów. Najwięcej sprzedały: 

• Wydawnictwo Bauer sp. z o.o. – ponad 228 mln (36,1% udziału w rynku),

• Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. – 96,8 mln (15,3%),

• Polska Press sp. z o.o Udziałowcy: Verlagsgruppe Passau – 81 mln (12,8%). 

Na kolejnych miejscach znalazły się: ZPR Media SA (41 mln i 6,5% udziału w rynku), Agora SA (36,7 mln i 5,8%) oraz Edipresse Polska S.A. polska filia międzynarodowego szwajcarskiego koncernu mediowego Edipresse istniejąca od 1995 (17,5 mln i 2,7%). 

Łącznie cztery największe wydawnictwa miały ponad 70% udziałów w rynku, osiem największych – ponad 80%. Obydwa wskaźniki koncentracji mediów pokazują, że rynek czasopism należy do wysoce skoncentrowanych.

Polska znalazła się na 62. miejscu w rankingu wolności prasy Reporterów bez Granic "World Press Freedom Index 2020". W stosunku do ubiegłego roku nasz kraj zanotował spadek o trzy pozycje i zajął najniższe miejsce w historii zestawienia.

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę

There have been many comedians who have become great statesmen and vice versa.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Kultura