Ogromne zainteresowanie fotowoltaiką to więcej inwestycji. fot. Mark Mühlhaus/attenzione/creative commons
Ogromne zainteresowanie fotowoltaiką to więcej inwestycji. fot. Mark Mühlhaus/attenzione/creative commons

Więcej pieniędzy w programie "Mój prąd"

Redakcja Redakcja OZE Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Ogromne zainteresowanie programem "Mój prąd" sprawiło, że do jego puli trafiło dodatkowe 100 mln zł. Nabór wniosków trwa do 18 grudnia. Program będzie kontynuowany w 2021 roku.

Osoby, które chciały otrzymać dotację do zakupu instalacji fotowoltaicznej z programu "Mój Prąd", będą jeszcze miały taką szansę. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zdecydował o dołożeniu 100 mln zł do budżetu programu. 


Ogromne zainteresowanie fotowoltaiką w Polsce

Program "Mój Prąd” okazał się sukcesem. Wnioskodawcy wyczerpali już miliardową pulę dotacji na mikroinstalacje fotowoltaiczne z programu "Mój Prąd". NFOŚiGW postanowił jednak nie zamykać naboru i zwiększył budżet programu o dodatkowe 100 mln zł. Nabór potrwa do 18 grudnia. Środki mają być przeznaczone na inwestycje w produkcję energii elektrycznej z prosumenckich instalacji PV o mocy 2-10 kW. 

- Nie dziwi nas ogromne zainteresowanie fotowoltaiką i lawina wniosków o dotacje do 5 tys. zł. Cieszy mnie, że rośnie świadomość naszego społeczeństwa, że ekologia po prostu się opłaca – twierdzi minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka.

Korzystanie z własnego prądu, produkowanego ze słońca, przekłada się na oszczędności w portfelu, ale są to też wymierne korzyści dla środowiska. - Inwestycje w odnawialne źródło energii w ramach "Mojego Prądu” przyczynią się do redukcji CO2 aż o 1 000 000 000 kg/rok - dodał minister.

Do NFOŚiGW 6 listopada wpłynął 200-tysięczny wniosek, który wyczerpał miliardowy budżet "Mojego Prądu”.

Dodatkowe 100 mln zł w programie "Mój Prąd "

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych wnioskodawców i wywiązując się z obietnicy zakończenia naboru dopiero za nieco ponad miesiąc, zdecydowaliśmy wspólnie z Ministerstwem Klimatu i Środowiska o zwiększeniu puli dostępnych środków w „Moim Prądzie –  poinformował wiceprezes NFOŚiGW Paweł Mirowski. Dodatkowe 100 mln zł, to szansa dla kolejnych 20 tys. osób.

Łączna moc instalacji ze złożonych wniosków da 1,2 GW, które rocznie wyprodukują ok. 1200 GWh/rok energii elektrycznej. Porównując ten wynik do mocy 3,77 MW największej polskiej farmy fotowoltaicznej (w gminie Czernikowo koło Torunia), „Mój Prąd” sfinansuje ponad 300 takich inwestycji.

W oczekiwaniu na finał II naboru „Mojego Prądu”, który rozpoczął się 13 stycznia 2020 r., podjęto też decyzję o kontynuacji programu w 2021 r.

- Nowa odsłona będzie dawała szerszy wachlarz możliwości dla potencjalnych beneficjentów - twierdzi NFOŚiGW.

Czy wiesz, że program „Mój prąd” sfinansuje także ładowarki do aut elektrycznych

Program "Mój prąd"

"Mój prąd" to program wsparcia budowy domowych mikroinstalacji fotowoltaicznych. Mogą z niego skorzystać osoby fizyczne, które mają w swoim domu instalacje wytwarzające prąd o mocy od 2 do 10 kW. Dodatkowym warunkiem jest posiadanie umowy kompleksowej przewidującej wprowadzenia do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji. 

Kwota dofinansowania wynosi maksymalnie 5 tysięcy złotych.Dofinans owanie może sięgnąć maksymalnie 50 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji

"Mój Prąd” to jeden z największych w Europie programów finansowania mikroinstalacji fotowoltaicznych dla osób fizycznych, które wytwarzają energię elektryczną na własne potrzeby. 

To może Ci się przydać: Program "Mój prąd". Najczęstsze błędy we wnioskach

KJ

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka