W Opolu trwa 59. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki. Kto wystąpił na wydarzeniu oraz kto zwyciężył w konkurach Debiutów i Premier? (fot. PAP)
W Opolu trwa 59. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki. Kto wystąpił na wydarzeniu oraz kto zwyciężył w konkurach Debiutów i Premier? (fot. PAP)

59. KFPP w Opolu. Kto wygrał konkursy Premier i Debiutów?

Redakcja Redakcja Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
Od piątku w Opolu trwa 59. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki. Wiele osób uznaje go za jedno z najważniejszych wydarzeń muzycznych w Polsce. W tym roku festiwal trwa cztery dni i w jego trakcie miejsce ma także 70-lecie TVP oraz 25-lecie pracy artystycznej Justyny Steczkowskiej. Jak co roku, nie zabrakło również konkursu Premier i Debiutów.

Podczas festiwalu w Opolu tradycyjnie już odbył się konkurs Premier i Debiutów. W programie wydarzenia był także wielki jubileuszowy koncert Justyny Steczkowskiej. Na scenie pojawił się też m. in. Krystian Ochman, który zaprezentował kilka swoich utworów, w tym "River", którym reprezentował Polskę na tegorocznej Eurowizji.

Konkurs Premier

Podczas drugiego dnia Festiwalu odbył się konkurs Premier, w którym udział wzięło dziesięciu wykonawców. Na scenie zaprezentowali się m. in. Stanisława Celińska, Wojtek Cugowski czy Filip Lato. W finałowej stawce znaleźli się również Sonia Maselnik, Sabina Szewczyk i Marien. 

Konkurs uświetnił także swoim występem zeszłoroczny laureat, Karol Musioł. Po dziesięciu konkursowych występach, na scenie ze swoim minikoncertem pojawił się Krystian Ochman, który tego wieczoru odebrał na scenie nagrodę Złotej Płyty.

Następnie przedstawiciele ośrodków TVP z całej Polski ogłosili punkty przyznane wykonawcom podczas konkursu Premier. 

Najwięcej punktów od jurorów, a także nagrodę publiczności zdobyła Karolina Lizer z utworem "Cicha woda". Artystka otrzymała też nagrodę ZAiKSu za najlepszy tekst.

Debiuty 2022

Wydarzenie prowadzone było przez Idę Nowakowską-Herndon i Tomasza Wolnego. Uczestnicy, którzy walczyli o tzw. "Karolinkę" czyli nagrodę im. Anny Jantar oceniani byli przez jury w składzie: Marek Piekarczyk, Kasia Cerekwicka, Wanda Kwietniewska, Rafał Paliwoda i Łukasz Ciechański.

W konkursie Debiutów udział wzięli:

  • Amelia Dubanowska
  • Anna Hnatowicz
  • Franciszek Barnowski
  • Kaja Gniecioszek
  • SSKJEGG
  • Weronika Szymańska
  • Basia Gąsienica Giewont
  • Wiktor Kowalski
  • Magdalena Meg Krzemień
  • Marie

Nagroda im. Anny Jantar trafiła w ręce Magdaleny Meg Krzemień, która wykonała piosenkę "Od dzisiaj". Wcześniej wokalistka wystąpiła też w programie "The Voice of Poland" oraz "The Four. Bitwa o sławę", który wygrała. 

— Ja się totalnie nie spodziewałam, że to się wydarzy. Tym bardziej że w koncercie było bardzo dużo fantastycznych osób, wszyscy świetnie śpiewali. Ja naprawdę kibicowałam wielu osobom, miałam nawet swoich faworytów. Fajną też mieliśmy atmosferę na kulisach, więc ja obstawiałam swoje typy — mówiła Magdalena Krzemień w jednym z wywiadów.

— Ja w ogóle nie afirmowałam, żeby wygrać — dodała. — W żaden sposób nie przyszło mi to do głowy. Za każdym razem, kiedy wychodzę na scenę, to przyświeca mi jedna myśl, zaśpiewaj tak, żebyś była dumna i żeby córka była z ciebie dumna. Dla mnie to jest najważniejsze, żeby pokazać prawdę i ja ją chciałam dzisiaj pokazać — podsumowała wokalistka.



RB

Zobacz: 

Szpilka pobił Ukraińca. Zwycięski debiut w MMA

Był kapitanem rosyjskiej reprezentacji. Błagał Putina o wycofanie wojsk z Ukrainy

"Nawet gdy Putin odejdzie, nic się nie zmieni. Czarny scenariusz powinien martwić Polaków"


Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura