Ukraine International Airlines (UIA) będzie realizowała połączenia czarterowe dla polskiego biura podróży Itaka. Źródło: commons.wikimedia.org
Ukraine International Airlines (UIA) będzie realizowała połączenia czarterowe dla polskiego biura podróży Itaka. Źródło: commons.wikimedia.org

Ukraińskie Linie Lotnicze wspomogą Itakę. To nie pierwsza taka sytuacja

Redakcja Redakcja Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 22
Ukraine International Airlines (UIA) będzie realizowała połączenia czarterowe dla polskiego biura podróży Itaka. To partnerstwo ma rozwiązać problemy logistyczne Itaki w związku z zerwaniem umów przez linię Aeroitalia. Co ciekawe nie jest to pierwszy przypadek, gdzie ukraiński przewoźnik pomaga swoją flotą po inwazji Rosji.

Ukraine International Airlines (UIA) jest największym ukraińskim przewoźnikiem lotniczym i działa od od 1992 r., gdy kraj uzyskał niepodległość. Firmowa flota przed pandemią koronawirusa liczyła 35 samolotów, obsługujących 88 kierunków w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie. Najbardziej rozpoznawalnymi samolotami były natomiast cztery Boeingi 777-200ER z 364 fotelami na pokładzie i nowoczesną klasą biznes, które regularnie latały z Kijowa do Nowego Jorku i Bangkoku.

Lotnictwo cywilne ucierpiało znacząco na inwazji - zamknięte niebo dla pasażerskich samolotów nad Ukrainą oznacza milionowe straty, dlatego przewoźnicy szukają alternatywnych rozwiązań na czas gigantycznego kryzysu. 

UIA pomoże Itace 

Tydzień temu Itaka informowała, że jest zmuszona w dość znaczącej liczbie zlikwidować swoje loty czarterowe. Powodem była jak tłumaczy biuro podróży "napięta sytuacja na rynku lotniczym spowodowana brakami kadrowymi oraz wycofanie się z zawartych umów przez jednego przewoźnika czarterowego". Jak się okazało, ze swoich zobowiązań nie wywiązał się włoski przewoźnik Aeroitalia.

Na pomoc przyszły Itace natomiast Ukraińskie Linie Lotnicze, które z powodu inwazji Rosji na Ukrainę nie mogą realizować swoich połączeń z kraju.

Samolot ukraińskie przewoźnika będzie do dyspozycji biura podróży, a jego bazą stanie się lotnisko w Katowicach. Jak się dowiedział portal rp.pl, będzie to boeing 737-900 z 215 miejscami na pokładzie. Już jutro poleci w rejs do Monastyru. Będzie też wykorzystywany na innych trasach, między innymi do Marsa Alam i na Dżerbę.

To nie pierwsza taka inicjatywa UIA

1 maja łotewska linia Air Baltic ogłosiła, że wzięła w leasing samolot wraz z załogą od Ukraińskich Lini Lotniczych. Jak informowali, do dyspozycji łotewskiego przewoźnika trafił Boeing 737-900ER, który został wydzierżawiony od linii Ukraine International Airlines. Dla Air Baltic dzięki leasingowi pracuje również 8 osób zatrudnionych w UIA. Samolot podróżuje natomiast na trasie Ryga-Berlin, Ryga-Madryt, Ryga-Oslo, Ryga-Bruksela i Ryga-Kopenhaga. 

Do zawarcia umowy doszło przede wszystkim z powodu braków we flocie łotewskiego przewoźnika. Wynikało to z globalnego niedoboru części zamiennych do posiadanych przez linię Airbusów A220. Warto dodać, że Air Baltic jest największym na świecie przewoźnikiem tego typu samolotów.

MP

Czytaj dalej:


Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości