Krzysztof Bosak i Grzegorz Braun pozostaną bez immunitetu?
Krzysztof Bosak i Grzegorz Braun pozostaną bez immunitetu?

Policja chce uchylić immunitet Bosakowi i innym posłom Konfederacji. Jest jeden powód

Redakcja Redakcja Konfederacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 107
Krzysztof Bosak poprosił Komendanta Głównego Policji o podzielenie się z opinią publiczną powodami, dla których domaga się uchylenia immunitetu od posła. Wnioski dotyczą połowy składu klubowego Konfederacji. Nieoficjalnie wiadomo, że chodzi o nieprzestrzeganie wymogu noszenia maseczki w pandemii.

Policja chce ukarać za wykroczenia aż pięciu posłów Konfederacji. Wiadomo, że w tym gronie znaleźli się Krzysztof Bosak, Grzegorz Braun i Jakub Kulesza. "Rzeczpospolita" wymienia też nazwiska Roberta Winnickiego i Grzegorza Berkowicza. Brauna mundurowi chcieli ukarać już dziewięciokrotnie. Przypomnijmy, że poseł Konfederacji często demonstracyjnie nie zakładał maseczki na konferencjach prasowych i w czasie wystąpień w Sejmie. Oprócz tego, doprowadził niedawno do awantury w Instytucie Kardiologii, gdzie doszło do szarpaniny między nim, a byłym ministrem zdrowia Łukaszem Szumowskim.  

Zobacz: 

Miedwiediew o rezygnacji Johnsona. Były prezydent Rosji zaczepia Polskę i kraje bałtyckie

Pseudokibice zaatakowali na meczu Lechii Gdańsk. Dulkiewicz o tym, kto za to zapłaci

Najnowszy sondaż. PiS nadal ze sporą przewagą, opozycja w tyle

Wniosek o uchylenie immunitetu za łamanie rozporządzenia?

- Nie wiemy o co chodzi. Ja dowiedziałem się w czwartek od dziennikarza "Rzeczpospolitej", że został skierowany wniosek do komisji regulaminowej. Oficjalnie żadne pismo do nas nie trafiło - komentował w Polsat News Bosak. - Jeżeli to ma związek, tak jak pan mówi, z maseczkami, to jest dosyć kuriozalne, np. kierowanie przeciwko mnie takiego zarzutu, bo byłem wśród tych polityków, którzy akurat tę nieszczęsną maseczkę zakładali i sam w tej chwili mam wątpliwości czy nie był to błąd - dodał polityk. 

- Szanowny Komendancie Polskiej Policji, wyrażam zgodę na upublicznienie szczegółów dot. postępowania, które spowodowało wniosek o uchylenie mojego immunitetu. Przy okazji dajcie znać o co chodzi bo dowiaduję się z mediów, że działacie w mojej sprawie. Może być na adres mojego biura - zaapelował Bosak. 

- Remanenty z lat ubiegłych - trzeba pozamykać przed jesiennym powrotem pandemii - skwitował Braun. 

 

Komunikat policji 

- Sprawdziłem daty. Wnioski dotyczą braku maseczki podczas konferencji prasowych na świeżym powietrzu, w których brałem udział w ramach wykonywania mandatu posła. Konferencji prasowych dotyczą też prawdopodobnie wnioski w sprawie Konrada Berkowicza, Grzegorza Brauna i Roberta Winnickiego - przekazał "Rzeczpospolitej" Kulesza. 

"Do momentu prawomocnego zakończenia postępowania i podejmowanych czynności wobec konkretnych osób, zwłaszcza jeżeli dotyczą parlamentarzystów, nie komentujemy tych spraw – aby z jednej strony uszanować prawo do prywatności osób, których sprawy dotyczą, a z drugiej nie dawać żadnych podstaw do twierdzenia, że za pośrednictwem mediów policja próbuje wpłynąć na organy właściwe do podejmowania decyzji" - brzmi oświadczenie policji dla dziennika. 

GW


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka