Przewodniczący Platformy Obywatelskiej Donald Tusk podczas spotkania z mieszkańcami Krakowa / źródło: PAP
Przewodniczący Platformy Obywatelskiej Donald Tusk podczas spotkania z mieszkańcami Krakowa / źródło: PAP

Wyborczyni PO nie mogła wyjść z podziwu dla Tuska. Porównała go z Janem Pawłem II

Redakcja Redakcja Donald Tusk Obserwuj temat Obserwuj notkę 108
W poniedziałek w Krakowie odbyło się spotkanie Donalda Tuska z mieszkańcami Krakowa. W pewnym momencie głos zabrała jedna z obecnych na miejscu sympatyczek polityka, która stwierdziła, że przewodniczący Platformy Obywatelskiej jest "drugim najmądrzejszym i najrozsądniejszym Polakiem po papieżu". Dziś lider PO nadal jest w stolicy Małopolski i zapowiedział na jutro złożenie projektu o waloryzacji 500 plus.

Fanka Tuska: "Papieża Polaka pan nie przebije"

— Witam bardzo serdecznie i okropnie się cieszę, że tu jestem — mówiła obecna na spotkaniu z Tuskiem kobieta. — Widzę was jak na dłoni — dodała.

— Ja już o nic nie proszę, ja się już wszystkiego dorobiłam — kontynuowała. — Najlepiej wyszły mi włosy i dorobiłam się zmarszczek — zażartowała.

Dalej kobieta porównała Donalda Tuska z Janem Pawłem II.

— Papieża Polaka pan nie przebije, ale po papieżu Polaku pan jest najmądrzejszy, najrozsądniejszy i jeden, jedyny polityk! — krzyknęła. Po chwili weszła na scenę, by objąć i ucałować lidera PO. Po tej sytuacji zgromadzony na miejscu tłum zaczął skandować "Donald".


Trzaskowski: "Już się chciałem jakoś zrewanżować"

Chwilę później głos zabrał prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

— Już się chciałem jakoś Donaldowi zrewanżować i się zastanawiałem jak. Dziękuję pani bardzo — mówił. — Jakbym ja to powiedział, to wyobrażacie sobie, co by się działo? Drugi po papieżu, Jezus. Co by to było — dodał.

Całe zajście obejrzeć można na oficjalnym kanale Donalda Tuska w serwisie YouTube, gdzie umieszczony został film z całego poniedziałkowego spotkania z mieszkańcami Krakowa. Omawiany fragment zaczyna się w 1 godzinie 8 minucie i 49 sekundzie nagrania.


Tusk o złożeniu w Sejmie projektu 800 plus

Podczas spotkania w Krakowie Tusk odniósł się do ogłoszonych przez prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego podczas konwencji „Programowy Ul Prawa i Sprawiedliwości” zapowiedzi, by od nowego roku świadczenie wychowawcze 500 Plus było podniesione do 800 zł. 

– Chcę powiedzieć dzisiaj, że te 800 zł, ta waloryzacja świadczenia 500 plus o 300 zł, ona właściwie licząc przyszły rok odpowiada mniej więcej temu, co straciliście z tytułu inflacji i drożyzny. I żeby zamknąć licytację w tej kwestii, proponuję - i to jest to „sprawdzam” wobec Kaczyńskiego - raz: żebyśmy przyjęli w głosowaniu jak najszybciej tę decyzję o waloryzacji 500+; dwa - żebyśmy zrobili to przed wyborami – oświadczył.

Donald Tusk podczas wyjazdowego posiedzenia w PO w Krakowie zapowiedział, że jego ugrupowanie składa do Sejmu projekt 800 plus, żeby Polacy "odzyskali to, co przeżarła im pisowska inflacja".


Morawiecki ruga Tuska

Do obietnic Donalda Tuska odniósł się w poniedziałek wieczorem w programie "Gość Wydarzeń" na antenie Polsat News premier Mateusz Morawiecki.

— Widziałem sekwencję tego, co mówił Tusk. Najpierw powiedział: nie licytujmy się na nieodpowiedzialne propozycje PiS, nie będziemy się licytować. Po czym chwilę później powiedział: proponujemy dwa razy wyższą kwotę wolną od podatku — powiedział Morawiecki.

— To powiedział ten człowiek, który przez osiem lat podniósł kwotę wolną od podatku o 2 złote. (...) Było wołanie, były prośby: proszę podnieść tę kwotę wolną. Nie zrobił zupełnie nic. Teraz nagle wyskakuje jak królik z kapelusza. To jest kompletnie niewiarygodne — podkreślił premier.

RB

(na zdjęciu: przewodniczący Platformy Obywatelskiej Donald Tusk podczas spotkania z mieszkańcami Krakowa / źródło: PAP)

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka