Ta hulajnoga podbije świat. Cacko od Mercedesa

Redakcja Redakcja Innowacje Obserwuj temat Obserwuj notkę 13
Stylowa, bezpieczna i z pokaźnym zasięgiem, tak w kilku słowach można opisać nową elektryczną hulajnogę Mercedes-AMG E-Scooter.

Model powstał we współpracy ze szwajcarską firmą Micro Mobility Systems AG – specjalistą od mikromobilności. Firma założona przez Wima Oubotera, w latach 90. zasłynęła swoim Micro Scooterem. Dziś oferuje ponad 50 różnych produktów z zakresu mobilności dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych i jest światowym liderem rynku w sektorze mobilności premium. Gama Micro obejmuje zarówno popularne hulajnogi dla najmłodszych, jak i stylowe hulajnogi elektryczne, a także samochód elektryczny.

Hulajnogę Mercedesa AMG napędza elektryczny silnik o mocy 500 W umożliwia osiągnięcie prędkości 20 km/h. Miejsce typowej dla takich pojazdów przepustnicy obsługiwanej kciukiem zajął obrotowy uchwyt, który pozwala na bardziej intuicyjną i precyzyjniejszą obsługę – oferując jeszcze więcej radości z jazdy. Wydajny akumulator 9,6 Ah zapewnia zasięg do 40 kilometrów, idealny do poruszania się po mieście. W ten sposób nowa elektryczna hulajnoga Mercedes-AMG spełnia oczekiwania klientów poszukujących elastycznych, indywidualnych rozwiązań z zakresu mobilności, a jej stylowy wygląd z matowoczarnym lakierowaniem doskonale pasuje do wyrafinowanego, miejskiego stylu życia. 

Hulajnoga z wzornictwem AMG

Osiągi i design to nie wszystko. Projektanci hulajnogi skupili się także na bezpieczeństwie. Szeroki podest z antypoślizgową powłoką zapewnia stabilną pozycję. Jego wzornictwo zwraca uwagę charakterystycznymi rombami AMG. Solidne gumowe koła o średnicy 20 cm oraz indywidualnie regulowane zawieszenie z przodu i z tyłu pozwalają bez wysiłku pokonywać nierówny teren. Dzięki ergonomicznie ukształtowanej kierownicy z funkcją regulacji e-hulajnogę można indywidualnie dopasować do każdej postury. Po obu stronach uchwytu znalazło się logo AMG.

Zintegrowany dzwonek umożliwia ostrzeganie innych uczestników ruchu o swojej obecności, a centralnie umieszczony wyświetlacz informuje o prędkości, stanie naładowania i trybie jazdy. Harmonijny design uzupełnia gwiazda Mercedesa pod przednią lampą. Do wytracania prędkości służy elektryczny hamulec silnikowy, obsługiwany obrotową manetką, hamulec bębnowy z tyłu lub hamulec nożny na nadkolu. Obrócenie manetki w przód aktywuje system rekuperacji kinetycznej w celu hamowania i jednocześnie ładuje akumulator. Bezpieczną jazdę w ciemności umożliwiają światła z przodu i z tyłu oraz odblaski po bokach. 

Aplikacja Micro

Przydatną dodatkową funkcją jest komunikacja z aplikacją Micro. Korzystając z Bluetooth, Mercedes-AMG E-Scooter łączy się ze smartfonem, który można przymocować do kierownicy za pomocą specjalnego uchwytu. Aplikacja dostarcza użytkownikowi przydatne informacje o prędkości, dystansie, czasie podróży czy stanie naładowania akumulatora. Zintegrowany system nawigacji pokazuje najkrótszą trasę do celu. Ponadto aplikacja umożliwia bezpośrednie sterowanie różnymi funkcjami, takimi jak światła lub tryb jazdy.

Aby ułatwić transport, elektryczna hulajnoga Mercedes-AMG została wyposażona w intuicyjny mechanizm składania obsługiwany stopą oraz w składane uchwyty. W rezultacie mieści się nawet w bagażniku małego samochodu i można ją wygodnie przewozić we wszystkich środkach transportu publicznego. Dodatkowym plusem jest niska masa własna, wynosząca zaledwie 14,7 kg.

Dane techniczne

Masa własna: ok. 14,7 kg

Wymiary: długość: 1050 mm; wysokość: 1085 mm; szerokość: 520 mm (po złożeniu: 1050 mm; 320 mm; 145 mm)

Moc silnika: 500 watów

Akumulator: 9,6 Ah, 450 Wh

Zasięg: ok. 40 km w trybie Eco / 25 km w trybie sportowym

Prędkość maksymalna: 20 km/h

Czas ładowania: 2,1-3,5 h

Rozmiar opon: przód 200 mm, tył 200 mm

Hamulce: 3 (1 z przodu i 2 z tyłu)

Oświetlenie: przód i tył

Zawieszenie: przód i tył

Wyświetlacz: tak

Zatwierdzony do użytku na drogach: tak

Informacje o dystansie, czasie jazdy lub poziomie naładowania baterii: dzięki łączności z aplikacją Micro 

Fot. Mercedes

Tomasz Wypych

Zobacz galerię zdjęć:

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie