źródło: Pixabay.com
źródło: Pixabay.com

Rewolucja na kolei. W końcu pojedziemy szybciej na tych odcinkach

Redakcja Redakcja Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 13
Pasażerowie PKP Intercity będą mogli w końcu odetchnąć z ulgą. Pociągi na najbardziej popularnych trasach pojadą szybciej. Od 3 września przejazd z Krakowa do Warszawy zajmie 2 godz. i 10 min. Z kolei najszybszy pociąg z Krakowa do Gdańska pokona trasę w 4 godz. i 50 min - poinformował we wtorek kolejowy przewoźnik. A to nie koniec dobrych informacji.

Szybciej pojedziemy na trasach do największych miast

Jak wskazuje przewoźnik, od czasu nowej korekty rozkładu jazdy, pasażerowie będą krócej podróżować np. na trasie Kraków Główny – Gdańsk Główny. Najszybszy pociąg przewoźnika pokona ten odcinek w 4 godz. i 50 min. To o 17 min. krócej niż dotychczas i o 6 min. krócej niż najlepszy w historii polskiej kolei czas jazdy. Również z Warszawy do Krakowa pasażerowie pojadą szybciej. Dwa składy pokonają tę trasę w 2 godz. i 10 min, co również stanowi dotychczasowy rekord.

Z kolei czas przejazdu na trasie Warszawa Centralna – Wrocław Główny skróci się o 16 min. do 3 godz. i 33 min., a o około 20 min. skróci się czas przejazdu między Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym. Jak dodano, w 3 godz. i 33 min. pojedzie skład z Warszawy do Wrocławia. W rozkładzie jazdy pojawi się także nowe połączenie IC "Koziołek" z Lublina do Poznania.

W czasie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2022/2023 zarządca infrastruktury kolejowej, czyli PKP PLK, przewidział pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. Czwarta z nich wejdzie w życie 3 września tego roku, która będzie obowiązywała do 11 listopada 2023 r.


Będzie więcej pociągów

PKP Intercity zapowiada też, że od 3 września zwiększy się liczba pociągów, w których podróżni będą mogli wybrać miejsce ze schematu graficznego. Do listy już udostępnionych 100 połączeń - obsługiwanych składami wagonowymi z tą funkcją - dołączy kolejnych 18 par połączeń.

Graficzna rezerwacja miejsc pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie albo sprawdzić frekwencję w danym pociągu. Do niedawna funkcja ta była dostępna jedynie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, które mają stałą liczbę miejsc siedzących. Od połowy lutego tego roku rozwiązanie to dostępne jest również w wybranych składach wagonowych kategorii EIC.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Spółka w pierwszej połowie 2023 r. przewiozła prawie 31 mln pasażerów.

Wielkie plany PKP. Poznaliśmy kluczową datę

Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchomić około dwa razy więcej pociągów oraz zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie, oferując im jednocześnie wysoki standard podróży. Aby to osiągnąć, spółka przyjęła strategię "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", która zakłada zainwestowanie 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

MB

Źródło zdjęcia: Stacja kolejowa na prowincji. Fot.Pixabay.com

Czytaj dalej:



Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka