Donald Tusk. Fot. PAP/Wojciech Olkuśnik
Donald Tusk. Fot. PAP/Wojciech Olkuśnik

KOD wpadł na pomysł, PO go przejęła. Chodzi o kontrolę wyborów

Redakcja Redakcja PO Obserwuj temat Obserwuj notkę 23
Branżowy portal Press.pl podaje, że to Michał Nowosielski odpowiada za pomysł i kreację akcji Platformy Obywatelskiej, która ma na celu przypilnowanie nadchodzących wyborów. Od pewnego czasu ze strony polityków PO coraz częściej płynie przekaz o „fałszowaniu wyborów”. Pomysłodawcą kampanii opartej o przekaz o „fałszowanie wyborów przez PiS” był początkowo Komitet Obrony Demokracji, ale ostatecznie jej realizacji podjęła się Platforma Obywatelska.

Obywatelska Kontrola Wyborów - pomysł PO na kampanię wyborczą

Michał Nowosielski to były dyrektor kreatywny w BBDO Warszawa. Dziś działa pod marką Bigthinkski - podaje Press.pl.

Do sieci trafił spot zachęcający Polaków do uczestniczenia w Obywatelskiej Kontroli Wyborów i przypilnowania, by wybory parlamentarne (15 października) przebiegały zgodnie z prawem. 

To właśnie Nowosielski jest autorem spotu, który PO zamieściła na swojej stronie internetowej, na platformie X (do niedawna Twitter) i Facebooku.


To KOD wymyślił przekaz o fałszowaniu wyborów przez PiS

– Pomysłodawcą tej kampanii był początkowo Komitet Obrony Demokracji, ale ostatecznie jej realizacji podjęła się PO – wyjaśnia Nowosielski.

Michał Nowosielski w 2020 roku pracował przy kampanii kandydata na prezydenta Szymona Hołowni. To on był m.in. autorem hasła „Głową i sercem” i jednego ze spotów wyborczych. Obecnie kontynuuje tę współpracę – podaje Press.pl. 


Nowosielski od lat pracuje dla Platformy

Nowosielski od roku 2007, przez osiem lat przygotowywał niemal wszystkie kampanie wyborcze Platformy Obywatelskiej.

Po przegranej Bronisława Komorowskiego w 2015 roku w wyborach prezydenckich napisał list otwarty do PO, w którym wskazywał liczne błędy popełnione przez Platformę w komunikacji z wyborcami i w samym podejściu do polityki. 

Nowosielski w 2017 roku założył własną agencję reklamową, która działa pod marką Bigthinkski. W jej ramach Nowosielski współpracuje z agencją Brain jako senior copywriter. Zajmuje się obsługą największego klienta Brain - ING Banku Śląskiego.

W 2018 roku Nowosielski odpowiadał za tłumaczenie w komunikacji programu samorządowego Platformy Obywatelskiej.

W 2019 roku autor marki Bigthinkski przygotował kampanię non profit dla stowarzyszeń sędziów Iustitia i Themis. Projekt ostrzegał przed upolitycznieniem sądów.

KW

Donald Tusk. Fot. PAP/Wojciech Olkuśnik

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka