Efekt Pandora Gate. Biedronka i Lidl nie chcą produktów Team X. Fot. Pixabay/Team X/Canva
Efekt Pandora Gate. Biedronka i Lidl nie chcą produktów Team X. Fot. Pixabay/Team X/Canva

Pandora Gate. Sklepy gorączkowo usuwają produkty z influencerami

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 9
Pandora Gate, choć dla starszych roczników wydaje się czymś mało ważnym, ma ogromny wpływ także na biznes. A to pokazuje jej rzeczywisty zasięg – szczególnie wśród firm, które dbają również o młodszych klientów i swój wizerunek u rodziców nastoletnich dzieci. Okazuje się, że Lidl, Biedronka i Rossmann czyszczą swoje półki z produktów, które powstały we współpracy z influencerami z Team X.

Pandora Gate i Stuu. Biedronka i Lidl nie chcą produktów Team X

Przypomnijmy, że Sylwester Wardęga ujawnił, że youtuber Stuu, czyli jeden z idoli dzieci i nastolatek wysyłał niedwuznaczne erotyczne propozycje kilkunastoletnim dziewczynkom. Stuu nie działał jedynie jako wolny internetowy strzelec. Mężczyzna współtworzył wpływową grupę youtuberów znaną jako Team X. Biedronka i Lidl nie chcą już produktów z ich logo. Ale na tym nie koniec.


Rossmann reaguje na Pandora Gate. Z sieci znikną niektóre kosmetyki

Również popularna w Polsce niemiecka sieć drogerii sprzedawała produkty firmowane przez influencerów z Team X. W Rossmannie można było dostać np. kosmetyki do makijażu, które powstały ze współpracy marki Ingrid z członkiniami Team X, czyli Agatą Fagatą Fąk i Natalią Natsu Karczmarczyk. Portal wiadomoscihandlowe.pl podał, że Rossmann podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży produktów sygnowanych przez youtuberki z Team X.

Wróćmy do Biedronki i Lidla. Wielkie sieci handlowe chętnie sprzedawały produkty opatrzone logo Team X. Były to między innymi płatki śniadaniowe, napoje gazowane, soki, kosmetyki i słodycze. Tego rodzaju produkty, które stanowiły źródło zysku i dla Biedronki, i dla Lidla i dla youtuberów z Team X, były szeroko dostępne w sklepach tych sieci handlowych.


Pandora Gate. Lidl i Biedronka nie chcą już współpracy ze „spalonymi” influencerami

Głośne i szeroko kolportowane oskarżenia, które padały pod adresem Stuu i innych influencerów, związanych z założoną przed niego ekipą, spotkały się z mocną reakcją obu sieci. Widać to dobrze na przykładzie konkretnych produktów.

Dwa lata temu Biedronka szeroko reklamowała płatki śniadaniowe Yummer’s. Sieć zorganizowała wówczas konkurs, w którym nagrodami była wycieczka do domu popularnych youtuberów. Teraz Biedronka usunęła wszystkie produkty związane z "Team X".

Pandora Gate. Lidl i Biedronka podjęły stanowcze kroki

Zarówno Biedronka, jak i Lidl przekazały serwisowi wiadomoscihandlowe.pl oświadczenia, w których zagwarantowano, że wyrobów sygnowanych logo Team X nie ma już na półkach sklepowych. Sieci twierdzą, że usuwanie produktów z oferty nie nastąpiło dopiero po wybuchu afery, lecz już wcześniej.


Oświadczenie Biedronki ws. produktów Team X

„W chwili obecnej nie współpracujemy z Team X i nie mamy takich planów. Ostatnia nasza współpraca miała miejsce w 2022 r. i dotyczyła testowej sprzedaży płatków śniadaniowych w ramach oferty czasowej w naszych sklepach” – wyjaśniło biuro prasowe sieci Biedronka portalowi wiadomoscihandlowe.pl. 

Oświadczenie Lidla ws. produktów Team X

Podobnej odpowiedzi udzielił Lidl. „Obecnie nie prowadzimy współpracy ze wspomnianymi przez panią osobami oraz nie zamierzamy angażować Teamu X w przyszłe projekty, które będziemy realizować” – przekazała mediom Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.

KW

Źródło zdjęcia: Efekt Pandora Gate. Biedronka i Lidl nie chcą produktów Team X. Fot. Pixabay/Team X/Canva

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka