fot. Facebook
fot. Facebook

Grzegorz Braun się doigrał. Prokuratura chce go ukarać za incydent z gaśnicą

Redakcja Redakcja Konfederacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 30
Poseł Konfederacji Grzegorz Braun może odpowiedzieć za zgaszenie świecy chanukowej gaśnicą. - Do Sejmu trafił prokuratorski wniosek o uchylenie immunitetu posłowi politykowi - ustalił Polsat News. Zgłoszenie do śledczych w sprawie incydentu wpłynęło m.in. od marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

Grzegorz Braun i gaśnica. Incydent na Chanuce w Sejmie

Przypomnijmy, że 12 grudnia Grzegorz Braun zakłócił uroczystość zapalenia menory chanukowej w Sejmie. Poseł Konfederacji Grzegorz Braun, który rozpylił proszek z gaśnicy i zgasił świecznik symbolizujący święto świateł. Interweniowała Straż Marszałkowska, odciągając dziennikarzy z miejsca incydentu.

Okazało się także, że podczas rozpylania gaśnicy Braun szarpał się z kobietą i prysnął jej proszkiem w twarz.

Osoba ta to Magdalena Gudzińska-Adamczyk, która opowiadała o zdarzeniu w rozmowie z dziennikarzami: "W Sejmie, jak co roku, odbyło się zapalenie świecy chanukowej. Nagle poseł Braun wyszedł z gaśnicą proszkową, myślałam, że coś się stało, jestem lekarzem, więc ruszyłam, żeby pomóc, myślałam, że ktoś się poparzył, coś się zapaliło, ale okazało się, że on tą gaśnicą proszkową atakuje chanukiję, czyli świecznik ze świecą chanukową, symbol religijny, rzecz dla mnie ważną, więc stanęłam mu na drodze i on wtedy prysnął mi gaśnicą proszkową w twarz".

Zaznaczyła, że Chanuka to jest jej "symbol religijny". - Mam prawo go bronić, bo żyjemy w wolnym, demokratycznym kraju, a nikt nie ma prawa kierować mi w twarz gaśnicy proszkowej, dlatego że ja bronię swojego symbolu religijnego - podkreśliła. - Jesteśmy w Polsce w XXI w. To nie jest 1939 r. Ja się przestałam czuć bezpieczna w tym kraju, a czułam się bezpieczna - dodała.

Prokuratura chce pozbawić posła immunitetu

Polsat News donosi, że wniosek prokuratury o pozbawienie Brauna immunitetu, obecnie jest poddawany analizie i dotyczy kilku zarzutów stawianych kontrowersyjnemu posłowi. Do właściwej komisji artykuł zostać skierowany w środę.

Przypomnijmy, że wcześniej złożenie wniosku do prokuratury w tej sprawie zapowiedział m.in. Marszałek Sejmu Szymon Hołownia oraz kilka organizacji pozarządowych. Braunowi zarzucono m.in. zakłócanie obrzędów religijnych.

Zniszczenie głośników i choinka w koszu. Braun rozrabiał już wcześniej

Grzegorz Braun jest znany z podobnych wyskoków. Aczkolwiek te poprzednie nie były aż tak "spektakularne".

W maju 2023 roku jeden z liderów Konfederacji zablokował w Warszawie wykład Jana Grabowskiego, który oskarża setki tysięcy Polaków o zagładę Żydów. Na miejscu pojawiła się policja, bo poseł zaatakował prelegenta, mikrofon i głośnik.

Braun rzucił mikrofonem o ziemię, a następnie wyrywał kable z głośników. Policja zjawiła się na miejsce i zażądała, by uczestnicy wydarzenia opuścili instytut.

Z kolei w styczniu tego samego roku krewki parlamentarzysta wszedł do sądu w Krakowie i zabrał ustawioną tam choinkę wraz z ozdobami stworzonymi przez sędziów. Co więcej, poseł Konfederacji wyniósł ją i cisnął choinką do kosza na śmieci, dewastując większość bombek. Na ręcznie malowanych ozdobach były flagi polskie, ukraińskie i unijne, a także slogany wspierające sędziów i społeczność LGBT.

Nie wiadomo, czy polityk odpowie również za te incydenty.

MB

Fot. Grzegorz Braun. Źródło: Facebook.com

Czytaj dalej:


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka