Biedronka zaskoczyła klientów tą wiadomością. Ofensywne działanie przeciwko Lidlowi

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 42
Biedronka i Lidl to dwie najpopularniejsze sieci handlowe w Polsce. W walce o klienta prześcigają się w cenach i oferowanych promocjach. Tym razem, sieć sklepów należąca do spółki Jeronimo Martins Polska poszła o krok dalej i wysłała dość nietypowe SMS-y do klientów.

Walka między Lidlem a Biedronką 

Nie od dziś wiadomo, że Lidl oraz Biedronka zaciekle walczą o klienta. Obie sieci handlowe przerzucają się promocjami, a także proponują jak najniższe ceny. Korzystają z tego oczywiście zwykli ludzie, którzy mogą zaoszczędzić na zakupach. 

Rywalizacja  od jakiegoś czasu jest jednak mocno zaostrzona. Lidl w jednej ze swoich reklam zestawił koszyki z popularnych dyskontów - w tym z Biedronki - po czym tłumaczył, że u nich podstawowe produkty można kupić najtaniej. Biedronka również usiłuje udowodnić, że jest tańsza. Jednocześnie komunikuje, że "ceny trzeba porównywać prawidłowo".

Biedronka idzie o krok dalej 

Wojna między sieciami handlowymi z pewnością się jeszcze zaostrzy. Oliwy do ognia dolała Biedronka, która postanowiła poinformować o swoich promocjach poprzez wysłanie wiadomości do klientów. Treść SMS-ów jest jednak dość nietypowa. 


"W poniedziałek 5.02 w Biedronce masło extra Mleczna Dolina 200 g 2,95 zł/szt. (przy zakupie 3 szt., z MB, limit 6 szt.), a w Lidlu 16% drożej niż w Biedronce, masło Pilos 200g 3,45 zł/szt. z aplikacją przy zakupie 3 szt. Oferta Lidl z gazetki. Do tego w Biedronce 20 zł rabatu od razu, jak wydasz min. 299 zł. Tylko 5.02" – czytamy. 

Podobne SMS-y wysłano w sprawie cen jajek niespodzianek, papieru toaletowego, tulipanów, schabu czy mandarynek.

image

Inspiracja dla Łodzi 

Kontrowersyjna promocja stała się inspiracją dla innych. Wpis o podobnej treści możemy zobaczyć m.in. na oficjalnym fanpage'u miasta Łódź. 

"W poniedziałek 5.02 w Łodzi zulik z rodzynkami 3,99 zł/szt, a z aplikacją Łódź.pl jeszcze taniej, tylko 2,50 zł/szt (limit łączny: 5 sztuk), a w Miasto Poznań do 30% drożej niż w Łodzi rogal świętomarciński 5 zł/szt. Oferta Miasta Poznań zupełnie zmyślona. Do tego w Łodzi rabaty w kilkuset miejscach od razu jak założysz Karta Łodzianina. Nie tylko 5.02" – napisano.

 

Biedronka ma więcej sklepów niż Lidl

Należąca do Jeronimo Martins sieć dyskontów Biedronka ma w Polsce 3 473 sklepy. Sprzedaż w sieci Biedronka w trzecim kwartale 2023 roku liczona w złotych wzrosła ogółem o 17,4 proc. rok o roku, a w euro zwiększyła się o 23,8 proc. rok do roku i wyniosła 5,49 mld euro.

Lidl Polska istnieje z kolei od 2002 r. Obecnie sieć ma w Polsce ponad 850 sklepów i planuje otwarcie kolejnych placówek.

MP

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka