Chińczycy wskrzesili kultową angielską markę samochodów. Rozwijają ją w najlepszym brytyjskim stylu, dokładając do wyposażenia najnowsze technologie. Efekt budzi szacunek. Oto MG Rover po metamorfozie.
MG Rover, bo o tej marce mowa, w 2006 przeszła w chińskie ręce. Samochodowi puryści lamentowali, że oto na naszych oczach żywota dokonuje firma, która od 1924 roku konstruuje jedyne w swoim rodzaju pojazdy. Nowi właściciele pokazali jednak, że nie tylko potrafią tchnąć w MG nowego ducha, ale również wprowadzić go w XXI wiek. Brytyjski styl MG jest nadal widoczny choćby w reflektorach inspirowanych klasycznym motywem London Eye, europejskiej stylizacji wnętrza, a i siedziba firmy nadal mieści się w Londynie.
Hybrydowa wersja MG
Bez wątpienia hitem marki jest model MG HS 2, które od stycznia do sierpnia znalazło prawie 5 tys. nabywców. Teraz do sprzedaży weszła wersja hybrydowa Hybrid+, ma którą w ciągu 3 dni zebrano ponad 1000 zamówień. I trudno się temu dziwić, bo to nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale bardzo funkcjonalny samochód. Ma 467,0 cm długości, 189,0 cm szerokości i 166,3 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 276,5 cm. Jak widać jest wyraźnie większy od swojej konkurencji. Dzięki mamy do dyspozycji obszerną i wygodną kabinę ze świetnymi fotelami i tylną kanapą. Jest po prostu komfortowo. Do tego bagażnik o pojemności 507 litrów, a po złożeniu kanapy nawet 1484 l. Miejsce pracy jest zaprojektowane tak, że po przejechaniu kilkunastu kilometrów intuicyjnie obsługujemy kokpit wyposażony w dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy.
Cechy silnika MG Rover i dane techniczne
Bardzo dobrą propozycją jest wersją hybrydową. Zespół napędowy to turbodoładowany silnik benzynowy 1,5 l (143 KM), silnik elektryczny (198 KM), generator (159 KM), 2-biegowaą skrzynię automatyczną i bateria 1,83 kWh. Moc systemowa takiego układu wynosi 224 KM, maksymalny moment obrotowy to doskonałe 340 Nm i wszystko to kierowane jest na przednią oś. Producent podaje, że samochód do 100 km/h przyspiesza do 7,9 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 190 km/h, a średnie zużycie paliwa jest natomiast na poziomie 5,5 l/100 km. MG HS jest objęty gwarancją na 7 lat / 150 000 KM. Ceny zaczynają się od 105 tys. zł.
Nie każdemu jednak potrzebny jest SUV. MG proponuje całkowicie elektryczny MG4 x-power, który miał premierę w 2022 roku. Najpierw pokazano wersję podstawową, a potem topową XPower o mocy 435 KM. Samochód słusznie reklamuje jako zawadiacki, energetyczny, pełen lekkości, funkcjonalny, kompaktowy, a pomimo tego pełen przestrzeni samochód. Wymiary mówią same za siebie. MG4 Electric mierzy 428,7 cm długości, 183,6 cm szerokości i 150,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 270,5 cm. Podstawowa pojemność bagażnika to 363 litry, ale można ją powiększyć do 1177 l.
Zadbano też o wygodę kierowcy. Samochód ma wiele przydatnych funkcji, w tym znajdujący się w wyposażeniu standardowym adaptacyjny tempomat i asystent jazdy w korku, które w wielu innych kompaktach oferowane są wyłącznie są dopłatą.
Piorunująca moc
Samochód miał premierę w 2022 roku. Najpierw pokazano wersję podstawową, a potem topową XPower o mocy 435 KM. Wóz jest wyposażony w długo oczekiwany dwusilnikowy układ napędowy zapewniający moc 320 kW i moment obrotowy nawet do 600 Nm. W najmocniejszej wersji zasięg to imponujące 520 km. Takie osiągi plasują najnowszą wersję MG4 wśród najpotężniejszych sportowych hatchbacków na rynku. Można wybrać spośród trzech pojemności akumulatorów: 49 kW/h, 64kW/h i 77 kW/h. Projektanci zadbali o bezpieczeństwo - MG4 uzyskało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ceny zaczynają się od 117 tys. zł, czyli tyle, ile kosztuje spalinowy kompakt.
Źródło zdjęć: MG Motor Poland
Tomasz Wypych
Inne tematy w dziale Technologie