Ciąg dalszy akcji #GermanDeathCamps. Przed gmachem telewizji ZDF w Wiesbaden stanie mobilny, podświetlony billboard informujący, że obozy zagłady były niemieckie, a nie polskie jak podało ZDF.
Akcja "Death Camps Were Nazi German" nawiązuje do prowadzonej od kilkunastu dni internetowej akcji #GermanDeathCamps, której pomysłodawcą jest portal Żelazna Logika. Internauci domagają się, by telewizja ZDF należycie przeprosiła więźnia KL Auschwitz Karola Tenderę za użycie sformułowania "polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz".
Mobilny billboard przeciw określeniu "polskie obozy zagłady"
Inicjatywy przeciwko określeniu "polskie obozy zaglady" wyszły poza aktywność internetową. Do akcji włączyły się fundacje. Kontynuacją akcji #GermanDeathCamps jest sfinansowany w publicznej zbiórce mobilny, podświetlony billboard z napisem "Death Camps Were Nazi German", który stanie przed gmachem telewizji ZDF w Wiesbaden, a potem odwiedzi Bonn, Brukselę i Londyn. - Nie chcemy zdradzać dokładnego terminu rozpoczęcia przejazdu, aby nie sprzyjać ewentualnym prowokacjom. Mogę jednak powiedzieć, że wyruszy w ciągu najbliższych kilku dni - poinformował działacz Fundacji Tradycji Miast i Wsi Michał Wlazło.
Fundacja planuje też dystrybucję plakatów i ulotek informujących o inicjatywie w czterech wersjach językowych oraz pracuje nad przeznaczoną dla obcokrajowców stroną internetową poświęconą problemowi "polskich obozów zagłady".- Nasza akcja jest całkowicie apolityczna. Współpracujemy z różnymi środowiskami, które chcą włączyć się do naszej inicjatywy. Współpracujemy między innymi z Żelazną Logiką, Redutą Dobrego Imienia i Stowarzyszeniem Głos Bohatera. W akcję zaangażowało się również środowisko portalu Wykop.pl - powiedział przedstawiciel Fundacji.
Reakcja ZDF na protest Internautów
Bezpośrednim powodem akcji #GermanDeathCamps był sposób w jaki niemiecka telewizja przeprosiła Karola Tenderę. Forma przeprosin nie zadowoliła strony polskiej. ZDF tłumaczyła się ograniczeniami technicznymi.Internauci zaczęli kopiować jedną ze specjalnych grafik i wklejać na media społecznościowe mediów w Niemczech, a zwłaszcza - na profilach telewizji ZDF. Grafiki przedstawiają m.in. bramy niemieckich obozów koncentracyjnych i hasło #GermanDeathCamps. Reakcją telewizji na protest Internautów było blokowanie osób umieszczających wpisy i grafiki z akcją. Protest wyszedł zatem poza Internet.
źródło: PAP
KJ
© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.
Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-death-camps-were-nazi-german-akcja-przed-siedziba-niemieckie,nId,2342781#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Inne tematy w dziale Polityka