Tomasz Rzymkowski. fot. Youtube
Tomasz Rzymkowski. fot. Youtube

Ważny poseł opuszcza Pawła Kukiza. Tomasz Rzymkowski przechodzi do PiS

Redakcja Redakcja Kukiz'15 Obserwuj temat Obserwuj notkę 61

Dotychczasowy wiceszef klubu Kukiz'15 Tomasz Rzymkowski przeszedł do klubu PiS, do tego klubu dołączyli też byli posłowie Kukiz'15 Krzysztof Sitarski i Norbert Kaczmarczyk.

Rzymkowski mówi, że jego decyzja była związana z niejasną sytuacją ruchu Pawła Kukiza przed wyborami do Sejmu.

W rozmowie z PAP Rzymkowski potwierdził, że przeszedł do klubu PiS. - Jestem państwowcem, chce dalej służyć państwu, dostałem propozycję zasiadania w klubie parlamentarnym Prawa i Sprawiedliwości i do ubiegania się o mandat poselski na Sejm IX kadencji i z tej oferty skorzystałem - powiedział.

- Moje przejście jest podyktowane niewiadomą, co do przyszłości ruchu Kukiz'15 i niepokojącymi mnie sygnałami, że ruch Pawła Kukiza będzie startował razem z Konfederacją, a mnie z Konfederacją nie jest po drodze - podkreślił.

- Dziękuje Pawłowi Kukizowi, że dał mi okazję zostać parlamentarzystą. Mam nadzieję, że dobrze wykonywałem przez minione trzy i pół roku mandat poselski i liczę na to, że dalsza współpraca będzie układała się dobrze - dodał.

Jak zaznaczył, wielu jego wyborców naciskało na niego, żeby przeszedł do klubu PiS. "To liczący się dla mnie głos" - zapewnił.

Do klubu PiS przeszli też byli posłowie klubu Kukiz'15 Norbert Kaczmarczyk oraz Krzysztof Sitarski.

Rzymkowski i Kaczmarczyk prawdopodobnie znajdą się na listach wyborczych PiS do Sejmu. Rzymkowski miałby startować w okręgu sieradzkim, a Kaczmarczyk - tarnowskim.

Innym z wiceszefów klubu Kukiz'15 wymienianym wśród osób, które miałyby z niego odejść jest Jerzy Kozłowski. Mówi, że decyzji ws. swojej przyszłości jeszcze nie podjął. Nie widzi się jednak - jak podkreśla - ani w sojuszu z Polskim Stronnictwem Ludowym, ani z Konfederacją. - Może przejdę do cywila - stwierdza.

Decyzji ws. swojej przyszłości nie podjęli także inni posłowie Kukiz'15 Piotr Apel i Elżbieta Zielińska. Ten pierwszy podkreśla, że na listach Konfederacji się nie widzi, podobnie jak Zielińska, która wymieniana jest wśród osób, które mogłyby startować z list Prawa i Sprawiedliwości.

Po odejściu Rzymkowskiego Kukiz'15 liczy 23 posłów. 

KJ


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka