3Zet 3Zet
1367
BLOG

Smoleńskie zdjęcia - Gdzie się podział Ogon, Poszycia kadłuba? -

3Zet 3Zet Rozmaitości Obserwuj notkę 1

Tym razem jest to powtórzona notka z pliku *.pdf z uwagi iż zdjęcia w nim zawarte nie zapisały się w jakości zadowalającej i ich interpretacja mogła budzić pewne niejasności.

Obecnie jest kilka zdjęć które po kliknięciu pobiorą się w rozmiarze i jakości którą ja analizowałem a ich rozmiar na dysku w kilku przypadkach przekracza 5MB.

 
Przeszukując przepastne zasoby Internetu natrafiłem w jednej galerii dwa lub trzy zdjęcia dotyczące 2010-04-10. Pozostałe zdjęcia, a było ich dużo, były w różnych tematach i nie związana z lotnictwem, służbami etc. Oto to zdjęcie:
Kliknij aby powiększone i w dobrej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i4.minus.com/iZqrqb4Lp2OU0.jpg

Od razu jak tylko go obejrzałem czegoś mi na nim brakowało tzn. być może silnika prawego,  blach poszycia kadłuba przyogonowego, a być może też ogona który w przekroju ma średnicę największą 3,8m ale po rozerwaniu na wrędze ogonowej łączeniowej ma minimum 3,4m.
Kliknij aby nieco powiększone i w nieco lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i2.minus.com/ioSuq8g0VoGMv.jpg
 Aby to sprawdzić co powinno być, zaznaczyłem na powyższym zdjęciu dwa wycinki przy lewej i prawej krawędzi i szukać w tych wycinkach charakterystycznych obiektów. Z lewej strony nie było trudno jest dobrze widoczny metalowy maszt, a z prawej strony jak się okazało również, gdyż jest to jedna z trzech może czterech brzóż - ta dwupienna.
Kliknij aby nieco powiększone i w nieco lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i2.minus.com/ihTC5j36XHAuU.jpg
Kliknij aby nieco powiększone i w nieco lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i2.minus.com/i9YbmtcJYy0AV.jpg
Dla jasności złączyłem dwa zdjęcia, co prawda są one wykonane pod innymi kątami względem horyzontu oraz z różnych miejsc, ale idzie  tylko o wstępne rozpoznanie. Dodatkowo pod spodem, jest wąski poziomy wycinek analizowanego zdjęcia.
Kliknij aby powiększone i w lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i5.minus.com/ib2AV1wdAJ9jYe.jpg
Wstępnie wszystko się zgadza, lecz jeszcze dwa zdjęcia z zaznaczonym wycinkiem z 2010-05-02 i 2011-04-12.
Kliknij aby powiększone i w lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i3.minus.com/ibx47wl8prcP9P.jpg
Kliknij aby powiększone i w lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i3.minus.com/izxV7FXC8njby.jpg
Żółte kropkowane linie wyznaczają widoczny fragment obszar niewidoczny jest zamglony.
Na poniższym zdjęciu są jeszcze wklejone dwa zdjęcia w takim powiększeniu, aby były w miarę zgodne co do wielkości wspólnych obiektów na nich występujących (w tym przypadku jest to statecznik pionowy ten z szachownicą).
Kliknij aby powiększone i w dobrej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i6.minus.com/ibhr6eok5rHZST.jpg
Na powyższym zdjęciu zaznaczłem czerwonymi strzałkami gdzie powinny się znajdować wspomniane elementy wraku. Fioletowa pionowa linia dzieli zdjęcie na dwie połowki (Oś ).
Po dokładniejszej analizie nie ma pewności czy na tym zdjęciu brak jest silnika prawego, a co z Poszyciami i Ogonem, być może są poza kadrem. W tym celu wykonałem wycinek zdjęcia na mapce którą można pobrać pod tym linkem (bardzo duży plik 10,6MB)
i.minus.com/ibh9H8yWuHRvSq.jpg
Wcześniej pokazałem gdzie mniej więcej należy szukać masztu i dwupiennej brzozy.
Teraz wycinki z tej likowanej mapki z zanaczonym masztem, jego cieniem i cieniem dwupiennej brzozy.
Kliknij aby nieco powiększone i w nieco lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i2.minus.com/iKVJvECU6KWoY.jpg
Skoro już wiemy jak szeroki obszar tła rozpatrywanego zdjęcia  ono obejmuje, to  wyznaczę miejsce z którego zostało wykonane (o ile zdjęcie nie było przycinane - a nic na to nie wskazuje). Zdjęcie nie jest 3D więc to co widzimy jest rzutem promienistym (nie równoległym) na umowne tło znajdujące się gdzieś za widocznymi elementami i jest to płaszczyzna prostopadła do osi zdjęcia. To tło na poniższym zdjęciu jest oznaczone zieloną linią. Po wyznaczeniu odpowiednich punktów na mapce można było napisać równanie różniczkowe i wyznaczyć precyzyjnie miejsce, ale ja wykonałem to metodą prób i błędów i z zadowalającą dokładnością ustaliłem jak na poniższym zdjęciu.  Obszar który zdjęcie nie obejmuje jest zamglony z wyjątkiem tego za umownym tłem.
Na poniższej mapce część napisów jest do góry nogami i nie są one w tej analizie potrzebne. Z uwagi na to aby łatwiej było porównywać mapkę tę odwróciłem.
Kliknij aby powiększone i w lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i1.minus.com/ibgmmvoZh28IFr.jpg

Teraz można zobaczyć iż tytułowe elementy są nieobecne na tym zdjęciu.
A może zasłaniają je trawy i krzaki?
Wcześniej wkleiłem zdjęcie aby uzmysłowić z jak wysokimi elementami mamy doczynienia. Dodatkowo wyznaczyłem poziome linie na wysokości czubka noska spływu statecznika poziomego oraz dolnej części steru kierunku.
A tutaj widok gondoli silników TU-154M
Kliknij aby powiększone i w lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i2.minus.com/iiKpBmBKSdcqj.jpg

Na tytułowe pytanie można starać się odpowiedzieć w następujący sposób:
Już te elementy zostały przewiezione na płytę lotniska. a te widoczne na górnym wklejonym zdjęciu w zdjęcie główne są na to dowodem.
Czy aby na pewno?
Proponuję zastanowić się dla jakich celów była już 2010-04-11 budowana droga z płyt betonowych. W dniu 11 kwietnia wycinano drzewa a  12 kwietnia nawożono już podkład pod płyty betonowe.
Kliknij aby nieco powiększone i w nieco lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i6.minus.com/iDjgDlVXzzo85.jpg

Proszę zauważyć jak gruba warstwa jest podsypki, a łącznie z płytami betonowymi to droga jest wyniesiona ponad macieżysty teren minimum 0,6m. Na analizowanym zdjęciu nie zobaczymy ani mm kwadratowego gdzie można by było domniemywać iż może jest tam droga z płyt betonowych. Co więcej pod strzałką oznaczoną jako C na zdjęciu piątym od początku powinien być prześwit, jak na powyższym kadrze między dwupienną brzozą a grupką osób stojących na nasypie.
Również widać prześwit na kadrze z flimu Sławomira Wiśniewskiego vel. Śliwińskiego który został wklejony do zdjęcia ósmego przy dolnej krawędzi.
Natomiast w tym linku
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Katastrofa_w_Smoleńsku.jpg
jest zdjęcie na którym dodatkowo dobrze widać dwupienną brzozę.
Tutaj już droga ułożona do pierwszego skrętu w prawo
Kliknij aby nieco powiększone i w nieco lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i1.minus.com/ibfF1RHs9eIaJH.jpg
A na poniższym zdjęciu podsypka jest już niedaleko Statecznika (na wysokości poszyć) a sam statecznik został obrócony, oraz jego czubek przemieszczony tak aby nie przeszkadzał do dalszej budowy drogi.
http://i5.minus.com/in8mCIYTO0z5N.jpg
Przed statecznikiem droga będzie skręcała w prawo
Wycinek przedstawia jak przesunięto statecznik. Białe linie to krawędzie drogi z płyt betonowych.
Kliknij aby nieco powiększone i w nieco lepszej jakości otworzyć w nowym oknie
http://i3.minus.com/i8vzWaZsZcu5I.jpg
W analizie Plama na sterze kierunku wykazałem, iż to co widzimy na zdjęciu z wiszącym statecznikiem na linach dźwigu, jest jego rozładunkiem.

To tutaj analizowane zdjęcie jest dobitnym tego przykładem. Ponadto ilość drzew zasłaniających hangar Jakovlewa jest zdcydowanie za duża nawet w stosunku do kadrów z filmu Sławomira Wiśniewskiego vel. Śliwińskiego.

 

OŚWIADCZAM
Jestem zdrowy, nic mi nie dolega, nie mam skłonności samobójczych, nie przekraczam przepisów ruchu drogowego, nie chodzę po górach, budowy zakończyłem 30 lat temu, prowizorek elektrycznych nie mam, schody są krótkie, poręczemocne.

Nim zechcą Szanowni goście podzielić się swoim zdaniem upraszam o zapoznanie się z krótką notką pt.

3zet.salon24.pl/449857,zwiniete-komentarze

3Zet
O mnie 3Zet

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości