Ajgor Ajgor
319
BLOG

PiS - rzeczywista kasta w Polsce

Ajgor Ajgor PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 53

W sporze który toczy się wokół ustaw sądowych, zwolennicy PiS argumentują, że sędziowie to jakaś nadzwyczajna kasta, stawiająca się ponad prawem i że chodzi o przywrócenie elementarnej uczciwości i równości wobec prawa.

Argumentu tego, m. in., użyła wczoraj Ufka pisząc

"Sędzia, z trzema promilami, inny - znęcający się nad żoną czy mniejszy kaliber - przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym. Co łączy te sprawy? Oczywiście bezkarność! "

Ufka oczywiście nie sprawdziła orzecznictwa w tego typu sprawach na przestrzeni np 10 lat, przeczytała o jednej, drugiej takiej sprawie i uogólniła je na całość.

Ja natomiast przeczytałem taki komentarz

"Otóż przejrzałem któregoś dnia dosyć dokładnie orzecznictwo w sprawach dyscyplinarnych sędziów, to z czasów republiki, zanim nastały wojny klonów. Ukuła mnie np. jednoznacznie ugruntowana linia, zgodnie z którą jazda pojazdem mechanicznym pod wpływem wiąże się – bezwzględnie – poza odpowiedzialnością tradycyjną, z usunięciem z zawodu, bez rozważenia nawet opinii o jakości pracy zawodowej."

Można powiedzieć słowo przeciwko słowu, niemniej to na stronie oskarżającej leży ciężar dowodu.


A teraz dlaczego uważam, że PiS to kasta? 

Nasz były salonowy kolega galopujący major napisał ciekawy tekst, polecam.

Zwykły człowiek vs nadzwyczajna kasta




Ajgor
O mnie Ajgor

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka