Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
162
BLOG

Trzydzieści lat później 13 grudnia 2021 roku

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Społeczeństwo Obserwuj notkę 1

Już nie tramwajem a własnym BMW lub SKODĄ

1.

Coś się z narodem dzieje,

Niedobrego,

Nie ma za grosz poczucia humoru,

Ludowego,

Ja was widziałem,

O świcie w tramwaju,

Bo powracałem,

Luźno sobie z balu,

Zawsze myślałem że rano w tych tramwajach,

Jest zbyt luśko że radość was upaja,

A tu Barbary, szary-mary i Opole Zdrój,

Dlaczego? Ludu ty Mój?

To wycie syren i ranne bicie dzwonów,

To najpiękniejsze odgłosy tego domu,

Przez 8 godzin wylegania w tych pierzynach już dość,

Więc skąd ta poranna złość? Tym bardziej że...

Ref.

Za oknami świta,

Widać, że rozkwita,

Rosną domy z prawej,

Z lewej będą też...

Przecie to jest nasza,

Duma pospolita,

A wy jacyś tacy...

Toż to przecież grzech.

2.

Przez chwilę myślałem,

Może coś się stało,

Ale to by nasze polskie radio,

Dawno już podało,

Pisałaby by prasa,

We wszystkich gazetach,

Na pierwszych stronicach,

No bo jakaż z tego byłaby... tajemnica?

I tak podniecony, już nie wytrzymałem.

Razem z motorniczym, kumplem z partyzantki,

Tramwaj zatrzymałem.

I jak ten natchniony,

Poeta Horacy,

Zawołałem...

LUDZIE!!! KOCHANI... COŚCIE TACY SMUTNI???

PRZECIE JEDZIECIE DO PRACY!!!

Ref.

Patrzcie...

Za oknami świta,

Widać, że rozkwita,

Rosną domy z prawej,

Z lewej będą też...

Przecie to jest nasza,

Duma pospolita,

A wy jacyś tacy...

Toż to przecież grzech.

https://www.youtube.com/watch?v=DvL8I_X6WD8


Bohdan Smoleń Smutasy Mazgaje

https://www.youtube.com/watch?v=DB-W1cEDgNA


Aria z kaszlem - Bogdan Smoleń

Tak na oko jestem prawie całkiem zdrowy, Wątpliwości budzi tylko stan mej głowy, A poza tym prawie wszystko jest w porządku, Serce puka, wrzoda nie mam na żołądku. Płuca w normie i trawienie i wiaterki, I o dziwo nawet w dobrym stanie nerki, Głos jak dzwon i mógłbym wyć jak zdarta płyta, Gdyby kurcze nie ten skurcz, co gardło chwyta. Korzystając z tego, że jest wiele osób, Powiem o tych, którzy są mi solą w oku, O tych co cyklicznie wywołują burze, Krótko mówiąc chcę wygarnąć tym na górze. Co z wysoka patrzą na nas z za firanek, Mając u mnie za swe grzechy przerąbane, Więc uwaga ja wymienię ich nazwiska, Oto tych co mi podpadli pełna lista. Pani powie, że ja jestem kamikadze, Że w brawurze jestem mistrzem i odwadze, Jak ten Czech, co prawie nigdy nie miał stracha, Od momentu kiedy odkrył, że ma raka. I ja także nie mam czego się obawiać, Zamiast w tchórza wolę się zamieniać w pawia, No bo nawet gdy napykam sobie biedy, Zaczną lampką świecić w oczy, a ja wtedy. Była aria z kurantami, no a jakże, Więc ja dodam także swoją arię z kaszlem.

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,bohdan_smole_,aria_z_kaszlem.html

Godzina dobrego humoru a może i ostrzeżenie!

https://www.youtube.com/watch?v=QS9YChMTO60


Laskowik & Smolen Z Tylu Sklepu, Opole 1980

https://www.youtube.com/watch?v=unhqK1JGytY


Father & Son Build their Dream Log Cabin in the Canadian Wilderness (FULL BUILD)


Przeżyć wszystko jeszcze raz

Krzysztof Krawczyk

W samotnych dłoniach pożółkłe liście jak nostalgii ślad

I babie lato ponad głową płynie, gdy zawieje wiatr.

Już jesień wokół trwa, już najwyższa pora,

Już nadzieję zapomnienia kryje mgła.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak wzniecić blask, który dawno zgasł.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak ocalić ginący czas.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Gdy w każdym z nas żal straconych szans.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak ocalić ginący czas.

W kominie świerszcze rozpoczęły koncert, jesień już tuż tuż,

Znużone słońce oczu już nie cieszy, nie zapiera tchu.

Zmęczonych myśli chłód w przedwieczornej ciszy,

Nie usłyszysz zagubionych w drodze słów, cichych słów.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak wzniecić blask, który dawno zgasł.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak ocalić ginący czas.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Gdy w każdym z nas żal straconych szans.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak ocalić ginący ,szybko ginący ,tak szybko ginący czas.

Powiedz mi

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak wzniecić blask, który dawno zgasł (powiedz mi)

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Jak ocalić ginący czas.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz,

Gdy w każdym z nas żal straconych szans.

Jak przeżyć wszystko jeszcze raz

Jak ocalić ginący czas.

Jak ocalić ginący czas.

Jak ocalić ginący czas.

https://www.youtube.com/watch?v=qCJCByoWN54


Jak przeżyć wszystko jeszcze raz - Krzysztof Krawczyk

https://www.natgeotv.com/pl/programy/natgeopeople/czekajac-na-apokalipse

image

To Ameryka a Polska

Serial poświęcony zwyczajnym ludziom, którzy przygotowują się do końca świata – klęsk żywiołowych, kryzysu ekonomicznego czy kosmicznego kataklizmu. To prepersi – są niezwykle zdeterminowani, zbierają zapasy jedzenia i wody, dysponują specjalistycznym sprzętem. Widzowie serialu dowiedzą się, czy te apokaliptyczne scenariusze są prawdopodobne i czy bohaterowie są dobrze do nich przygotowani.

https://www.youtube.com/watch?v=CDP2PFI_tN8


Polska wyjątkowość w czasach pandemii - z Markiem Chodorowskim

Ziggy Texas

21,3 tys. subskrybentów

Dzisiaj spotkam się z Markiem Chodorowskim, przedsiębiorcą, pisarzem, filozofem, autorem kilku książek, w tym dla mnie najważniejszej: "Bestia: cywilizacja nad przepaścią."

==============================================================

radio@fundacjaclimat.pl – w sprawach radia oraz prowadzonych przez radio projektów,

society@fundacjaclimat.pl – w sprawach dotyczących działu „społeczeństwo”,

shop@fundacjaclimat.pl – w sprawach powiązanych ze sprzedażą sklepową,

social@fundacjaclimat.pl – w sprawach związanych ze współpracą medialną,

partners@fundacjaclimat.pl – w sprawach nawiązania współpracy przy projektach Fundacji,

office@fundacjaclimat.pl – w sprawach Fundacji, projektów oraz wsparcia merytorycznego i finansowego,

admin@fundacjaclimat.pl – w sprawach strony internetowej.

Przyłącz się do nas: https://bestia.com.pl/radio-climat-3/

Śledź naszą stronę: https://bestia.com.pl

Darowizny: https://bestia.com.pl/foundation-dona...


Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo