Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
66 obserwujących
1422 notki
1230k odsłon
3376 odsłon

Loty znane i nieznane cz.III w dniu 09/10-10-11 kwietnia 2010 r.

Wykop Skomentuj3

 

 *** TU154M PLF101 w dniu 10 kwietnia 2010 roku Śp. Kapitanie Pilocie Arkadiuszu Protasiuk, Śp. Majorze Pilocie Robercie Grzywna - Nie byliście OSAMOTNIENI !– SPOTTERZY

 

Pamięci ZAŁOGI TU-154M I GENERAŁA DYWIZJI PILOTA ANDRZEJA BŁASIKA

 

I Podsekretarza Stanu III RP Śp. Dr inż. Eugeniusza Wróbla

 

 

Zdjęcie 1 Samolot TU154M PLF 101 kołuje po wykonanym locie na miejsce postoju.

 

Zdjęcie 2 Szczątki konstrukcji lotniczej tu154? na miejscu zdarzenia w dniu 10 kwietnia 2010 roku – wątpliwości co do autentyczności wraku i przebiegi wypadku lotniczego pozostały DO DZISIAJ 27 STYCZNIA 2012 ROKU.

 

Brak transparentności śledztwa Smoleńskiego oraz wykonane badania naukowe w Stanach Zjednoczonych USA stawiają kłam dotychczasowym ustaleniom zawartym w oficjalnych Raportach MAK ICAO i PKBWL Jerzego Millera.

 

*****

 

Amatorskie techniki śledzenia lotów bardzo są użyteczne. Wiadomo nie od dziś, że Hobbyści podchodzą z wielką pasją i poświęceniem oddając się kosztem wypoczynku i innych obowiązków swojemu Hobby.

Są to pasjonaci z Wielkim Sercem.

Zaprawienie w trudnościach.

 

CO ICH CHARAKTERYZUJE TO UCZCIWOŚĆ I BEZINTERESOWNOŚĆ W NIESIENIU POMOCY.

 

Bierze się to jeszcze z tradycji kiedy CB Radio ratowało OFIARY wypadków drogowych, morskich i lotniczych.

 

Dla charakterystyki stosowanych technik nawigacji konieczne jest odwołanie się do literatury fachowej.

Dziękuję Autorowi zatrud opracowania i opublikowania wiedzy na temat nawigacji lotniczej..

Sięgniemy do niej z potrzeby i konieczności:

 

http://heading.pata.pl/plan01.htm

 

Oprzyrządowanie samolotu pasażerskiego wg wymogów IAA i ICAO

 

Zdjęcie 3 Oprzyrządowanie nawigacyjne i radioelektroniczne samolotu pasażerskiego wg wymogów ICAO.

 

 

http://heading.pata.pl/images/ant_b37.gif

 

http://heading.pata.pl/radar5.htm

 

Radar wtórny.

Radar wtórny jedynie uzupełnia radar pierwotny, ponieważ "widzi" tylko samoloty wyposażone w transponder, umożliwiając za to ich identyfikację i odczyt wysokości. Najczęściej oba radary montuje się razem, ustawiając antenę radaru wtórnego na antenie radaru pierwotnego. 
Na zdjeciu obok radar pierwotny Westinghouse ASR 9 z radarem wtórnym MSSR (Warszawa-Okęcie).
Fot. Andrzej Karwowski.


 


Nadajnik radaru wtórnego wysyła ciągi impulsów, zwane zapytaniami na częstotliwości 1030 MHz. Zapytania są wysyłane kierunkowo, zupełnie tak samo, jak impulsy sondujące radaru pierwotnego. Jeżeli zapytanie zostanie odebrane przez antenę transpondera na pokładzie samolotu i zostanie zidentyfikowane jako prawidłowe, transponder odpowie innym ciągiem impulsów (odpowiedzią) na częstotliwości 1090 MHz.


Transmisja między radarem wtórnym a transponderem odbywa się jednym z trzech trybów (modów) : 

·  Mod 3/A - do identyfikacji samolotów wojskowych i cywilnych, na zapytanie w tym modzie transponder odpowiada czterocyfrowym kodem (tzw. "squawk"), przydzielonym przez kontrolę ruchu lotniczego.

·  Mod B - nie stosowany obecnie tryb wojskowy.

·  Mod C - transponder odpowiada poziomem lotu (flight level) z wysokościomierza kodującego, ustawionego na ciśnienie QNE,

·  Mod S - oprócz informacji rówmoważnych modom 3/A i C, daje możliwość zastosowania ponad 16 mln kodów identyfikacyjnych i dwustronnego łącza danych. 
Mody te są używane na przemian (przeplatane). Tak więc radar wysyła kolejno zapytanie modem 3/A, C i S. Jeżeli samolot jest wyposażony w transponder z modem C (bez modu S), na zapytanie 3/A odpowie kodem identyfikacyjnym, w następnym cyklu odbierze zapytanie C i odpowie wysokością, a zapytanie modem S przemilczy.

Panel transpondera radaru wtórnego (Boeing 737).Włąściwie są dwa, przełączane XPDR1 / XPDR2. Środkowe pokrętło służy do ustawiania kodu identyfikacji (squawk). Lewe ustawia tryb pracy:XPDR to praca ciągła, natomiast pozycje TA only i TA/RAwłączają system TCAS. 
Transponder z modem S ma swój 24-bitowy kod identyfikacyjny "zaszyty" na stałe, ale posiada możliwość wprowadzenia kodu 3/A i dodatkowego tekstu, np. numeru lotu.

Odebrana przez radar wtórny odpowiedź trafia do urządzenia zwanego ekstraktorem radaru wtórnego. Jego zadaniem jest odrzucenie "śmieci", czyli zniekształconych odpowiedzi czy przypadkowo odebranych odpowiedzi na zapytania innych radarów. 
Po sprawdzeniu współrzędne samolotu, jego kod i wysokość (mody C i S) trafiają do komputera systemu kontroli ruchu lotniczego. Na ekranie obok echa radaru pierwotnego zostanie wyświetlony kod, wysokość i wyliczona prędkość. Jeżeli kod odpowiada któremuś planowi lotu z rozkładu (lub zgłoszonemu i wprowadzonemu do systemu), w specjalnej tabeli (na ekranie wskaźnika lub na oddzielnym monitorze - zależy od konkretnego rozwiązania) zostanie wyświetlony także skrócony plan lotu i inne dane.

Wykop Skomentuj3
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale