Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
69 obserwujących
1459 notek
1260k odsłon
291 odsłon

Jastrząb czy orzeł?

Globalny jastrząb RQ-4 przygotowuje się do misji podczas rozmieszczenia 23 listopada 2010 r. W bazie lotniczej w południowo-zachodniej Azji. RQ-4 i lotnicy są przydzieleni do 380. Grupy Operacyjnej Ekspedycji. (Zdjęcie US Air Force / Staff Sgt. Andy M. Ki
Globalny jastrząb RQ-4 przygotowuje się do misji podczas rozmieszczenia 23 listopada 2010 r. W bazie lotniczej w południowo-zachodniej Azji. RQ-4 i lotnicy są przydzieleni do 380. Grupy Operacyjnej Ekspedycji. (Zdjęcie US Air Force / Staff Sgt. Andy M. Ki
Wykop Skomentuj2

System oferuje szeroką gamę opcji zatrudnienia. Niezrównany zakres i ponad 30-godzinna wytrzymałość pozwalają na ogromną elastyczność w spełnianiu wymagań misji. W 2014 r. Blok 40 RQ-4 przeleciał 34,3 godziny lotu, ustanawiając rekord wytrzymałości na najdłuższy lot bez paliwa przez samolot US Air Force.

image

tło

Global Hawk rozpoczął jako demonstracja zaawansowanej technologii koncepcyjnej w 1995 r. System był zdeterminowany, aby mieć użyteczność wojskową i zapewniać bojownikom ewolucyjną zdolność ISR o dużej wysokości i długotrwałej wytrzymałości. Globalny jastrząb został wdrożony operacyjnie, aby wspierać zagraniczne operacje awaryjne od listopada 2001 r.

W nazwie RQ-4 „R” jest oznaczeniem Departamentu Obrony dla rozpoznania, a „Q” oznacza bezzałogowy system statku powietrznego. „4” odnosi się do serii specjalnie zaprojektowanych zdalnie sterowanych systemów samolotów. „E” w EQ-4 określa konfigurację komunikacyjną samolotu wyposażonego w BACN.

Global Hawk jest obsługiwany przez 12 Eskadrę Rozpoznawczą w Beale Air Force Base w Kalifornii oraz 348. Dywizjon Rozpoznania w Grand Forks AFB w Północnej Dakocie, ale samoloty są obracane do oddziałów operacyjnych na całym świecie. Pierwszy RS w Beale AFB zapewnia formalne szkolenie dla wszystkich pilotów RQ-4 i operatorów czujników Block 30, podczas gdy formalna jednostka treningowa 348 RS w Grand Forks AFB zapewnia szkolenia dla wszystkich operatorów czujników Block 40.

Ogólna charakterystyka

Podstawowa funkcja: duża wysokość, długotrwała ISR

Wykonawca: Northrop Grumman (Prime), Raytheon, L3 Comm

Elektrownia: Rolls Royce-North American F137-RR-100 silnik turbowentylatorowy Ciąg

: 7600 funtów

Rozpiętość skrzydeł:130,9 stopy (39,8 m)

Długość: 47,6 stopy (14,5 metra)

Wysokość: 15,3 stopy (4,7 metra)

Waga: 14 950 funtów (6 781 kilogramów)

Maksymalna masa startowa: 32 250 funtów (14628 kilogramów)

Pojemność paliwa: 17 300 funtów (7847 kilogramów)

Ładowność : 3000 funtów (1360 kilogramów)

Prędkość: 310 węzłów (357 mph)

Zasięg: 12 300 mil morskich

Wytrzymałość: ponad 34 godziny

Pułap: 60 000 stóp (18 288 metrów)

Uzbrojenie: brak

Załoga (zdalnie): trzy (pilot LRE, pilot MCE, i operator czujnika)

Początkowa zdolność operacyjna:2011 (blok 30); 2015 (Blok 40)

Zapasy: aktywna siła, 33 (trzy kolejne zakupione Bloki 30, które będą wystawiane w 2017 r.)

(Stan na październik 2014 r.)



Wykop Skomentuj2
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale