Zgodnie z wczorajszą obietnicą kontynuuję publikacji moich wystąpień do prokuratury Rzeczpospolitej Polskiej, mających za cel uzyskanie odpowiedzi na pytanie w jakim systemie prawnym funkcjonuje w Rzeczpospolitej Polskiej Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bowiem obserwacje działań tej Fundacji i obsługujących ją organów państwa polskiego doprowadziły mnie do podejrzeń, że być może działa ona na podstawie jakiś przepisów niejawnych.
Inspiracją dla tytułu notki była wczorajsza notka Siukum Balala pt. Oblężenie Toledo.
I na koniec instrukcja dla czytelników zamierzających umieszczać komentarze pod moimi notkami.
Niestety serce mam tak zatwardziałe, że wyzwiska, bluzgi i prawdy objawione głoszone z pozycji wyroczni nie mają do niego żadnego dostępu.
Oczekuję komentarzy zawierających jedynie fakty dotyczące tematu notki i logiczną interpretację tych faktów lub logiczną interpretację faktów już tu przedstawionych. W najgorszym razie pochwały dla autora notki, ale nieprzesłodzone.
Piszę jak jest.
Xxxxxxx 15 styczeń 2015 r.
Andrzej Rxxxxxxx
ul. Xxxxxxxxxxx xxx
00-000 Xxxxxxxx
Prokurator Generalny RP
Zawiadomienie
Niniejszym wypełniając swój społeczny obowiązek zapisany w art. 304 § 1 k.p.k zawiadamiam o popełnieniu przestępstwa z art. 231 § 1 k.k.
Będący przedmiotem zawiadomienia czyn był popełniany wielokrotnie, to jest co najmniej raz w roku w latach 1994 – 2014.
Sprawcami byli ministrowie właściwi do spraw administracji i/lub działający z ich upoważnienia podlegli im funkcjonariusze publiczni.
Sprawcy, corocznie w latach 1994 – 2014, działając na podstawie art. 2 ust. 1 Ustawy z dnia15 sierpnia 1933 roku o zbiórkach publicznych Dz. U. Nr 22, poz. 162, tekst jednolity Dz.U. 2013 poz. 732, dalej u.o.z.p., wydawali, w drodze decyzji administracyjnych, pozwolenia na przeprowadzenie zbiórek publicznych podmiotowi nieuprawnionemu do otrzymania takiego pozwolenia. Podmiotem tym była Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, dalej Fundacji WOŚP.
W polskim systemie prawnym fundacja to wyodrębniona, dla realizacji określonego celu, masa majątkowa. Fundację definiują oraz jest status prawny określają przepisy Ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach Dz. U. 1984 Nr 21 poz. 97.
Art. 3. Ustawy o fundacjach stanowi:
1. Oświadczenie woli o ustanowieniu fundacji powinno być złożone w formie aktu notarialnego. [...]
2. W oświadczeniu woli o ustanowieniu fundacji fundator powinien wskazać cel fundacji oraz składniki majątkowe przeznaczone na jego realizację,
a art. Art. 7:
1. Fundacja podlega obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
2. Fundacja uzyskuje osobowość prawną z chwilą wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego.
Na podstawie powyższego nie ulega wątpliwości, że fundacja jest masą majątkową - osobą prawną o charakterze kapitałowym i nie zrzesza żadnych członków posiadających odrębną osobowość prawną, w tym osób fizycznych.
Z drugiej strony art. 4. u.o.z.p. stanowi: Pozwolenie na zbiórkę publiczną może być udzielone jedynie stowarzyszeniom i organizacjom, posiadającym osobowość prawną, albo komitetom, organizowanym dla przeprowadzenia określonego celu.
Przepis ten określa zamknięty katalog kategorii podmiotów, którym można udzielić pozwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej. Te uprawnione kategorie podmiotów to: stowarzyszenia, organizacje i komitety.
Legalna definicja stowarzyszenia zawarta jest w artykułach 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach Dz. U. 1989 Nr 20 poz. 104. Sam tylko, wynikający bezpośrednio z tych przepisów, wymóg istnienia przynależności członkowskiej, wyklucza fundacje z kategorii „stowarzyszenia”.
Legalnej definicji organizacji w polskim prawie administracyjnym nie ma, czyli obowiązuje definicja słownikowa, a ta brzmi, cytuję za słownikiem j. polskiego PWN: «grupa ludzi lub państw mających ustaloną strukturę i działających razem, aby osiągnąć wspólne cele». Lub za „Współczesnym słownikiem języka polskiego” Bogusława Dunaja: «zrzeszenie osób fizycznych, grup społecznych lub państw, mające wspólny program działania, cel i zadania zawarte w statucie»
Nie ulega więc wątpliwości, że podstawową cechą organizacji jest członkostwo, a cechy takiej bezsprzecznie brakuje fundacji, co wyklucza fundacje z kategorii organizacje.
Podobnie jak w przypadku organizacji, legalnej definicji „komitetu” nie ma, a definicja słownikowa brzmi: «zespół osób powołanych do wykonania określonych, zwykle doraźnych, zadań». I tak samo jak wyżej podstawową cechą komitetu jest członkostwo, co wyklucza fundacje z kategorii komitety.
Zatem nie ulega najmniejszej wątpliwości, że sprawcy wydając Fundacji WOŚP, jako podmiotowi nieuprawnionemu, pozwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej rażąco przekraczali swoje uprawnienia, przez co działali na szkodę interesu publicznego jakim jest zaufanie obywateli do organów państwa. A konkretnie przekonanie obywateli, że organa demokratycznego państwa prawnego, jakim zgodnie z treścią art. 2 Konstytucji jest Rzeczpospolita Polska, działają na podstawie i w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa.
Bezpośredniość i jednoznaczność sformułowań przepisów prawa, którym sprawcy uchybili, wyklucza ich winę nieumyślną.
Ponadto działaniem tu przedstawionym, sprawcy otworzyli sobie drogę do popełnienia przestępstw, o popełnieniu których, zawiadomiłem Pana Prokuratora pismem z 14 stycznia 2015 roku.
Powody, dla których składam to zawiadomienie do Prokuratora Generalnego RP są dwa.
Po pierwsze, sprawcami przestępstw(a) są wysokiej rangi funkcjonariusze rządu RP, zatem składając zawiadomienie w prokuraturze niższego szczebla mógłbym uchybić ich godności, a tego chciałbym uniknąć.
Po drugie, spodziewam się, że gdy moje zawiadomienie trafi w końcu do właściwego miejscowo i rzeczowo prokuratora, to wyda on postanowienie o odmowie wszczęcia śledztwa na podstawie obowiązującego w państwie typu Ch.. D... i Kamieni Kupa dogmatu, że: „Wszyscy obywatele są równi wobec prawa, jednak niektórzy są równiejsi”. Przywołaną tu ocenę stanu państwa polskiego sformułował polityk rządzącej koalicji, co może wzbudzać pewną niepewność co do jej rzetelności. Nie ukrywam, że składając to zawiadomienie liczę przynajmniej na to, że diagnozę stanu państwa polskiego postawioną przez min. Sienkiewicza potwierdzi mi na piśmie niezawisły i niezależny Prokurator RP. Oczywiście za aprobatą niezawisłego i niezależnego Prokuratora Generalnego RP.
Andrzej Rxxxxxxx
Inne tematy w dziale Polityka