AndrzejR2 AndrzejR2
415
BLOG

Tak się bawi WOŚP – księgowanie manny z nieba cz. 2

AndrzejR2 AndrzejR2 Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Notka ta, to kontynuacja publikacji moich zawiadomień kierowanych do Prokuratury Generalnej RP.

Dzisiaj o księgowaniu zdefraudowanych ofiar uzyskanych ze zbiórek publicznych o nazwie „Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy”.

Bardziej szczegółowy wstęp znajduje się w notce: O wyższości WOŚP nad prawem podatkowym Rzeczypospolitej cz 1
Czytelnikom zamierzającym umieszczać komentarze do notki szczególnie polecam zawartą tam Instrukcję dla czytelników zamierzających umieszczać komentarze...

Piszę jak jest.
                                                                                                Xxxxxxx 27 luty 2015 r.

Andrzej Rxxxxxxx
ul. Xxxxxxxxxxx xxx
00-000 Xxxxxxxx                                                                  Prokurator Generalny
                                                                                           Rzeczypospolitej Polskiej
                                                         Zawiadomienie

Niniejszym wypełniając swój społeczny obowiązek zapisany w art. 304 § 1 k.p.k zawiadamiam o popełnieniu przestępstwa z art. 231 § 1 k.k.

Przedmiotem zawiadomienia są czyny ciągłe popełniane latach 1994 – 2014.

Sprawcami byli Naczelnicy Urzędów Skarbowych właściwych miejscowo dla siedziby Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, dalej Fundacji WOŚP, i/lub podlegli im i działający z ich upoważnienia urzędnicy niższego szczebla.

Sprawcy jako funkcjonariusze publiczni właściwi rzeczowo dla spraw podatkowych zaniedbywali ciążący na nich, z mocy 272 pkt 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa Dz. U. 1997 Nr 137 poz. 926, dalej o.p.obowiązek dokonywania czynności sprawdzających, mających na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do stwierdzenia zgodności z przedstawionymi dokumentami. Skutkiem czego nie reagowali, w sposób prawem przewidziany, na fakt, że w latach 1994 – 2014 biegli rewidenci sporządzali niezgodne ze stanem faktycznym opinie o sprawozdaniach finansowych i stanowiących podstawę ich sporządzenia księgach rachunkowych Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, dalej Fundacja WOŚP.
Brak reakcji sprawców wyrażał się w tym, że mając taki obowiązek wynikający z art. 304 § 2 k.p.k., nie zawiadamiali prokuratora o wielokrotnym popełnianiu przez biegłych rewidentów przestępstw z art. 78 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości Dz.U. 1994 Nr 121 poz. 591, dalej u.o.r., polegających na sporządzaniu niezgodnych ze stanem faktycznym opinii o sprawozdaniach finansowych i stanowiących podstawę ich sporządzania księgach rachunkowych jednostki.

Podstawy faktyczne dla zawiadomień o wskazanych wyżej przestępstwach biegłych rewidentów wynikały bezpośrednio z treści składanych w latach 1994-2014 przez Fundację WOŚP sprawozdań finansowych i z faktów powszechnie znanych.

Wywód prowadzący do niepodważalnego wniosku, że Fundacja WOŚP podawała w swoich w księgach rachunkowych nierzetelne dane, zamieściłem w moim zawiadomieniu z 25 lutego 2015 roku, które załączam. Fakty te przez biegłych rewidentów, z uwagi na ich przygotowanie zawodowe, nie mogły pozostać niezauważone. Oznacza to, że swoje, niezgodne ze stanem faktycznym opinie, sporządzali świadomi tego faktu. Czy miał na to wpływ fakt, że opinie sporządzali jako zatrudnieni przez sp. z o. o. Audit C-Land, której współwłaścicielem był członek zarządu Fundacji WOŚP, trudno stwierdzić.

Dla ilustracji tylko zamieszczam fragment opinii biegłego rewidenta o sprawozdaniu finansowym Fundacji "Wielka Orkiestra Swiątecznej Pomocy" za rok 2001.
Naszym zdaniem, załączone sprawozdanie finansowe sporządzone zostało, w istotnych aspektach, zgodnie z zasadami określonymi w powołanej wyŜej ustawie z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 1994 roku nr 121, poz. 591 z późniejeszymi zmianami), oraz w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 sierpnia 1998 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek nie prowadzących działalności gospodarczej (Dz. U. z 1998 roku Nr 115 poz. 748 z późniejszymi zmianami), stosowanymi w sposób ciągły, na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych.
Sporządzone sprawozdanie finansowe Fundacji jest zgodne co do formy i treści z obowiązującymi przepisami prawa i statutem jednostki i przedstawia rzetelnie i jasno informujące istotne dla oceny majątkowej i finansowe jednostki na dzień 31 grudnia 2001.

Pisałem to już w poprzednich zawiadomieniach, ale dla jasności wywodu powtórzę.
Do ujawnienia wyżej wskazanych okoliczności i dokonania wskazanej ich prawidłowej interpretacji w kontekście obowiązujących przepisów prawa podatkowego i u.o.r. w zupełności wystarczają elementarne kompetencje, uprawniające do podjęcia się wykonywania czynności sprawdzających w rozumieniu art. 272 u.o.p..W takim stanie rzeczy umyślność winy sprawców nie powinna budzić wątpliwości. Nie ma tylko jasności co do postaci tej winy. Na podstawie znanych mi okoliczności nie jestem w stanie stwierdzić, czy sprawcy po prostu nie dokonywali czynności sprawdzających, co by wskazywało na winę umyślną z zamiarem ewentualnym, czy też sprawcy te czynności sprawdzające wykonywali, ale celowo nie reagowali na niezgodność ustalonego stanu faktycznego z przedstawionymi dokumentami, co by wskazywało na winę umyślną z zamiarem bezpośrednim. W przypadku pierwszym i drugim, można jeszcze rozpatrywać motywację sprawców, to znaczy czy działali oni z własnej woli, czy z polecenia przełożonych.

Sprawcy działali na szkodę interesu publicznego jakim niewątpliwie jest zaufanie obywateli do organów państwa. Twierdzenie to opieram na konstatacji, że podobnie jak ja inni obywatele Rzeczypospolitej Polskiej mogli z łatwością zauważyć opisane wyżej działania Fundacji WOŚP i co gorsza brak reakcji na nie wskazanych w zawiadomieniu sprawców. Fundacja WOŚP jest w społeczeństwie powszechnie znana, a informacja o wskazanych wyżej jej działaniach jest łatwo, za pośrednictwem sieci Internet, dostępna publicznie.

Powody, dla których składam to zawiadomienie do Prokuratora Generalnego RP są dwa.
Po pierwsze, jestem przekonany, że współsprawcami, w formie podżegania, mogą być wysokiej i najwyższej rangi funkcjonariusze rządu RP właściwi do spraw finansów publicznych, zatem składając zawiadomienie w prokuraturze niższego szczebla mógłbym uchybić ich godności, a tego chciałbym uniknąć.
Po drugie, spodziewam się, że gdy moje zawiadomienie trafi w końcu do właściwego miejscowo i rzeczowo prokuratora, to wyda on postanowienie o odmowie wszczęcia śledztwa na podstawie obowiązującego w państwie typu Ch.. D... i Kamieni Kupa dogmatu, że: „Wszyscy obywatele są równi wobec prawa, jednak niektórzy są równiejsi”. Przywołaną tu ocenę stanu państwa polskiego sformułował polityk rządzącej koalicji, co może wzbudzać pewną niepewność co do jej rzetelności. Nie ukrywam, że składając to zawiadomienie liczę przynajmniej na to, że diagnozę stanu państwa polskiego postawioną przez min. Sienkiewicza potwierdzi mi na piśmie niezawisły i niezależny Prokurator RP. Oczywiście za aprobatą niezawisłego i niezależnego Prokuratora Generalnego RP.

Załączniki, w postaci dokumentów elektronicznych:

1. Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z 25 lutego 2015 roku.

                                                                                                         Andrzej Rxxxxxxx

 

AndrzejR2
O mnie AndrzejR2

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka