zhongguo zhongguo
473
BLOG

XX SEKRETÓW PANDY

zhongguo zhongguo Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

I Naukowcy zwią mnie  Ailuropoda melanoleuca,  a Chińczycy dużym  czarno-białym niedźwiedziem o kocich łapach 

II Jestem zagrożony całkowitym wyginięciem. W naszej rodzinie żyje tyko 2000 osobników w stanie dzikim

III W stanie dzikim żyję 30 lat

IV Jestem samotnikiem. Wiosną z nadejściem okresu godowego przez dwa dni  jestem zakochany. Nasze partnerki między 4-20 lat co dwa lata są zdolne do zajścia w ciążę

Po urodzeniu zostawiam partnerkę i moje dzieci

VI Noworodki ważą 150 gr i mają 15 cm

VII Dorosłe osobniki męskie ważą nawet 150 kg, a nasz ciężar waha się od 85 do  125kg

VIII Nasz wzrost osiąga 140-190cm

IX Mam 40 zębów

Każdy z mych zębów jest 7 razy większy od ludzkiego zęba

                                          image

XI Mam szósty palec, który ułatwia mi trzymać bambusowe pędy

XII Jem średnio przez 12-16 godzin/dziennie, śpię 14 godzin /dobę

XIII Żywię się głównie pędami bambusowymi (99%) i leśnymi owocami

XIV Moja dzienna racja żywnościowa to 15-35 kg

XV Nie muszę pić wody, gdyż pędy bambusowe dużo jej mają

XVI Wypróżniam się 40 razy /dziennie

XVII Żyję w chińskiej prowincji Sichuan na wysokości 1500-3500m i jestem zwierzęciem narodowym tego kraju. Kilku przyjaciół napotyka się również w sąsiednim Gansu

XVIII Nie zapadam w sen zimowy tak jak niedźwiedzie. Mój organizm nie może nagromadzić dosyć tłuszczów by mi pozwolić na zimowanie. Bambusem mogę się żywić nawet zimą, gdyż schodzę na tereny położone niżej na 800 m npm

XIX Odnalezione skamieniałe szkielety moich przodków dowiodły, że nasza rodzina istnieje od 60 000 lat

XX W 1985 roku zaszufladkowano mnie do rodziny niedźwiedziowatych

 

Polecam te kilka zdjęć z mego rodzinnego albumu:

zhongguo
O mnie zhongguo

CHINY - to moja pasja i powołanie. KRAJ, w którym jest najwięcej ludzi do polubienia. JĘZYK, HISTORIA, KULTURA, TRADYCJA ... wszystko mnie interesuje. Wśród moich podróży po Chinach losy wiodą mnie tam gdzie jest zawsze coś do odkrycia </&lt NAGRODA ''za systematyczną prezentację kultury chińskiej i budowanie mostów pomiędzy narodem chińskim i polskim'' (2012 rok)"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości