Stary człowiek znad rzeki Stary człowiek znad rzeki
115
BLOG

Adwent. Pragnienie.

Stary człowiek znad rzeki Stary człowiek znad rzeki Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Pragnienie pojawia się tam gdzie człowiek jest syty, ma ciepłą wodę w kranie i nie ma żadnych powodów do lęku. Przynajmniej teoretycznie.

Pragnienie pojawiło się tam gdzie Bóg jest usunięty w cień, gdzie dominuje neopogaństwo. Gdzie czci się grobowce Wikingów jak groby świętych. Pojawia się tam, gdzie rodzą się szaleństwa ideologiczne umysłu wyzwolonego.

Pragnienie pojawia się w świeci duchowej pustki, jakim jest socjalistyczna republika Norwegii. Jostein Gaarder pisze „Tajemnicę Bożego Narodzenia”. Książkę tę dostał na gwiazdkę mój syn wiele lat temu. Przeczytałem ją prawie całą do Pasterki. Z książki tej bije tęsknota i pragnienie za utraconym Rajem. Zagubionym w dostatku i pozornym bezpieczeństwie.

Nie jest to księga kościelna. Nie jest związana  z żadnym kościołem. Nie ma Imprimatur. Ale jest pełna wiary.

Jeśli więc stary koniu jesteś nadal na etapie bozi, kościółka i paciorka a chciałbyś czuć obecność Boga, wejść do Kościoła, z którego się nigdy nie wychodzi. Jeżeli chcesz dotknąć namacalnie Modlitwy. Jeżeli chcesz przeżyć wstrząs, który był udziałem ateistów C.S.Lewisa i Andre Frossarda to zrób ten mały kroczek, przeczytaj tę krótką i pisaną dużymi literami książkę dla dzieci w każdym wieku. Każda Wielka Podróż zaczyna się od jednego, małego kroku. Cofnij się do Betlejem.

Nie bądź leniwy. Idź do źródła.

Jestem starym człowiekiem patrzącym na przepływającą rzekę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo