0 obserwujących
6 notek
26k odsłon
6180 odsłon

Ostatnie sekundy cz.1

Wykop Skomentuj10

 

Analiza przeprowadzona na podstawie śladów pozostawionych przez samolot na miejscu upadku, które zostały udokumentowane przez zdjęcia satelitarnych z 11 i 12 kwietnia, oraz uszkodzeń poszczególnych części samolotu na podstawie wielu zdjęć wykonanych na miejscu zdarzenia. Analiza ta ma wykazać czy możliwe jest przedstawienie takiej hronologi zdarzeń, która by wyjaśniła stopień zniszczenia poszczególnych części samolotu i ich położenie.

1. 11.Samolot Tu154 nadlatuje nad miejsce katastrofy z odciętą końcówką skrzydła lewego oraz bez lewego statecznika poziomego, w pozycji obróconej przy obrocie około 140 stopni i nachyleniu kadłuba 8 stopni (rys.01A i 01B). Wówczas końcówka skróconego skrzydła lewego  zaczyna wbijać się w ziemię ulegając stopniowemu zniszczeniu wykonuje bruzdę w ziemi (rys. 01C). Statecznik pionowy  jeszcze nie styka się z ziemią.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.   2. Obrót samolotu po kontakcie skrzydłem lewym z podłożem ulega przyspieszeniu, przy kącie obrotu około 150 stopni (rys. 2a i 2b) następuje kontakt z podłożem  statecznika pionowego, który wykonuje na ziemi bruzdę (rys.01C). Kabina pilotów wpada w drzewa i uderza w ziemię.  Następuje chwilowe przeniesienie obrotu samolotu wokół osi kabina- statecznik, co powoduje podniesienie skrzydła lewego i przerwanie ciągłości śladu na ziemi wykonanego skrzydłem lewym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.   3. Kontakt z ziemią kabiny pilotów i wsparcie na stateczniku pionowym powoduje przełamanie kadłuba pod wpływem ciężaru centropłata (rys.03A). Statecznik pionowy także ulega przełamaniu w związku z czym kadłub samolotu spada na wlot powietrza silnika (rys.03B) wykonując bruzdę pokazaną na rys.01C. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.   4. Centropłat w którym znajduje się paliwo uderza w ziemię krawędzią natarcia skrzydła lewego (rys.04A) czego rezultatem jest złamanie dzielące centropłat na dwie części. Paliwo wylewa się z pękniętych zbiorników wzdłuż toru ruchu części centropłata.   Wlot powietrza silnika znajdującego się w ogonie samolotu ulega zniszczeniu, co powoduje obniżenie kadłuba a w konsekwencji prawy silnik ulega zniszczeniu (rys.04B) wykonując w ziemi bruzdę (rys.01C). Statecznik pionowy po przełamaniu ciągnięty jeszcze przez resztki blach wlotu powietrza wykonuje obrót na zworniku stateczników co doprowadza do uderzenia statecznika poziomego prawego w ziemię, jego zwichrowanie i odłamanie (rys.04C)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.   5. Po oddzieleniu się od kadłuba lewa cześć centropłatu wykonuje obrót. Uszkodzenie centropłatu pokazują zdjęcia na (rys05 C). Ubłocone koła wózka goleni, uszkodzenie noska gondoli goleni i uszkodzenie krawędzi klapy jest rezultatem obrotu centropłatu. Statecznik pionowy także ulega oderwaniu po zniszczeniu wlotu powietrza, Centropłat prawy wraz ze skrzydłem prawym przycinają drzewka od strony południowej (rys.05A i 05B)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 cd  tutaj:

archit1.salon24.pl/237646,ostatnie-sekundy-cz-2

 

Wykop Skomentuj10
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale