Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
242
BLOG

Jak się kamera na mnie obraziła

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

Dziś to był dziwny dzień.

Najpierw zrobiłem angielską notkę - taką z tych "artystycznych", co to mnie bawi ale chyba nikogo innego.


Tytuł: Spinning Top – Space Odity



Tytuł się wziął stą, że był taki film Odyseja kosmiczna czy coś takiego. A niejaki ś.p.  David Bowie zrobił piosenkę Space Odity

Zaś potem kosmonauta Chris Hadfield wykonał to na ISS gdy on i jego gitara fikały jak ta gajka Dżanibekowa.


Słowa tej piosenki są takie:


Space Oddity


Ground Control to Major Tom
Ground Control to Major Tom
Take your protein pills and put your helmet on
Ground Control to Major Tom (ten, nine, eight, seven, six)
Commencing countdown, engines on (five, four, three)
Check ignition and may God's love be with you (two, one, liftoff)
This is Ground Control to Major Tom
You've really made the grade
And the papers want to know whose shirts you wear
Now it's time to leave the capsule if you dare
"This is Major Tom to Ground Control
I'm stepping through the door
And I'm floating in a most peculiar way
And the stars look very different today
For here
Am I sitting in a tin can
Far above the world
Planet Earth is blue
And there's nothing I can do


Though I'm past one hundred thousand miles
I'm feeling very still
And I think my spaceship knows which way to go
Tell my wife I love her very much she knows
Ground Control to Major Tom
Your circuit's dead, there's something wrong
Can you hear me, Major Tom?
Can you hear me, Major Tom?
Can you hear me, Major Tom?
Can you "Here am I floating 'round my tin can
Far above the moon
Planet Earth is blue
And there's nothing I can do"


Występuję tam Major Tom, co wybiera się na spacer poza kapsułę, jak niewdawno Peggy Whitson, co bąki na ISS puszczała (pisałem o tym). Ale Majorowy się obwód przepalił, on bardzo kocha żonę, ale już chyba na Ziemię nie wróci. Fika bezwładnie fikołki i nic nie może zrobić: And there's nothing I can do. Tak jak ten kot w skafandrze - koci Major Tom

image


Ten koci skafander jest podobny do jednej z mojej kamer co jej używam do polowania na króliki:

image


Kamera do filmów timelapse Brinno TLC200


Jest czas królików, wziąłem z półki kamerę i otrzymałem komunikat, że nie ma karty pamięci. No faktycznie. Zamówiłem więc w internecie kartę, przy okazji sprawdzam, czy nie ma lepszego modelu tej kamery? No jest, z szerokokątnym obiektywem. Patrzę na biurko, a kamera, co ją tam miałem, zniknęła. Nie ma jej. Nie ma na biurku, nie ma w szufladach, nie ma pod biurkiem. Niegdzie nie ma. No, nie pierwszy to raz mi się zdarza. Wiem, że za dzień dwa gdzieś się zmaterializuje. Jednak ja nie chcę czekać dzień dwa. Wpadłem na chytry pomysł: wezmę aparat fotograficzny i zrobię zdjęcia wszystkich miejsc gdzie potencjalnie kamera może się zmaterializować. Przedtem bowiem gdy się takie cuda zdarzały, musiałem polegać na pamięci. A pamięć, zwłaszcza u matematyków, jest jak wiemy zawodna. Fotografia to będzie czarno na białym dowód, że kamery tam nie było, że się zmaterializowały spowrotem z innego wymiaru. Więc pstrykam zdjęcia, pstrykam. Zostały mi jeszcze zdjęcia szuflad. Otwieram jedną, drugą, trzecią.... Pstryk, pstryk.... Została ostatnia szuflada, otwieram... no i kamera w niej się ukryła, u samego końca szuflady. Musiała wrócić, innego wyjścia nie miała. Bo nasza rzeczywistość, choć co jakiś czas zdarzają się w niej cuda, boi się otwartej sprzeczności. Jest to jedno z praw Przyrody, na razie jeszcze nie skodyfikowanych. 


A kamera zniknęła, bo się na mnie obraziła, żę oglądam się za lepszymi. Normalna reakcja. Znamy to. Zanim zaczałem pstrykać te fotki na dowód, pomyślałem na głos: no, ni gniewaj się, wracaj, nie zamienię cię na inną.



Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości