barbie barbie
169
BLOG

Bóg Spinozy

barbie barbie Polityka Obserwuj notkę 3

@Szpak80 raczył mnie zbanować - a więc słówko (z odnośnikami) o Baruchu Spinozie i jego Bogu.

Jak zwykle (© "Znaczy Kapitan") @Szpak80  "nie wiedział - ale napisał"

O Bogu p. Trzaskowskiego nie więcej nie znalazłem.  

Zakazać wyświetlania tęczy na nieboskłonie! 

A co do Spinozy - warto czytać filozofów :

Baruch SPINOZA

ETYKA w porządku geometrycznym dowiedziona

przełożył Ignacy Myślicki, na nowo opracował Leszek Kołakowski

CZĘŚĆ PIERWSZA 

O BOGU

"- ...Bóg jest przyczyną sprawczą wszystkich rzeczy, które mogą być przedmiotem rozumu nieskończonego.

- Wynika stąd, po drugie, że Bóg jest przyczyną sam przez się, nie zaś przez przypadek.

- Wynika stąd, po trzecie, że Bóg jest bezwzględnie przyczyną pierwszą.

- Bóg działa wyłącznie wedle praw swojej natury, przez nikogo nie przymuszany."

http://sady.up.krakow.pl/fil.spinoza.etyka.htm

A dla rozrywki "Mambo Spinoza" niezapomnianych "Starszych Panów":

 https://www.youtube.com/watch?v=2p0DuQV_XyY

barbie
O mnie barbie

Nazywam się Tomasz Barbaszewski. Na Świat przyszedłem 76 lat temu wraz z nadejściem wiosny - była to wtedy niedziela. Potem było 25 lat z fizyką, a później drugie tyle z Xeniksem,  Uniksem i Linuksem. Dziś jestem emerytem oraz bardzo dużym wdowcem! Nigdy nie korzystałem z MS Windows (tylko popróbowałem) - poważnie! Poza tym - czwórka dzieci, piątka wnucząt, dwa koty (schroniskowe dachowce), mnóstwo wspaniałych wspomnień i dużo czasu na czytanie i myślenie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka