barbie barbie
139
BLOG

Tak to robią profesjonaliści!

barbie barbie Kultura Obserwuj notkę 0

Króciutko - 

wczoraj TVP (tak TVP!!!) "puściła późnym wieczorem wielokrotnie nagradzany i oscarowy film Mela Gibsona "Przełęcz ocalonych" (tyt.or. "Hacksaw Ridge"). Tak się robi religijne filmy o wojnie. Film jest (jak to u Gibsona - patrz "Pasja") naturalistyczny i w konsekwencji okrutny, ale chyba (mimo oczywiście koniecznych zmian) prawdziwy. Najważniejszy jest jednak jego wydźwięk, ilustracja zderzenia się różnych cywilizacji i kultur (z religią na pierwszym planie) - ale bez charakterystycznego dla polskich produkcji jednostronnej (zazwyczaj pseudopatriotycznej lub  cierpiętniczej) relacji. Gorąco polecam wszystkim "reformatorom wystaw i odkrywcom" prawdy o wojnie z odpowiednim ministrem na czele. 

Gorąco polecam - jest dostępny w Internecie.

 

barbie
O mnie barbie

Nazywam się Tomasz Barbaszewski. Na Świat przyszedłem 76 lat temu wraz z nadejściem wiosny - była to wtedy niedziela. Potem było 25 lat z fizyką, a później drugie tyle z Xeniksem,  Uniksem i Linuksem. Dziś jestem emerytem oraz bardzo dużym wdowcem! Nigdy nie korzystałem z MS Windows (tylko popróbowałem) - poważnie! Poza tym - czwórka dzieci, piątka wnucząt, dwa koty (schroniskowe dachowce), mnóstwo wspaniałych wspomnień i dużo czasu na czytanie i myślenie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura