barbie barbie
611
BLOG

Linux górą (superkomputery)

barbie barbie Komputery Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

Dwa razy w roku (w czerwcu i w listopadzie) publikowana jest lista 500 najszybszych superkomputerów na Świecie:

http://www.top500.org

Warto odnotować, że po raz pierwszy w historii WSZYSTKIE komputery umieszczone na tej liście pracują pod kontrolą systemu operacyjnego LINUX!

Na liście top500 znalazło się 5 komputerów pracujących w Polsce:

1. (77  miejsce na Świecie)  Prometheus - 55728 rdzeni, 2348 TFlop/s - Cyfronet Kraków,

2. (172 miejsce na Świecie) Eagle - 32948 rdzeni, 1372 TFlop/s - PCSS Poznań,

3. (176 miejsce na Świecie) Tryton - 38400 rdzeni, 1413 TFlop/s - ACC Gdańsk,

4. (223 miejsce na Świecie) Okeanos - 26016 rdzeni, 1082 TFlop/s - ICM Warszawa,

5. (384 miejsce na Świecie) BEM - 22656 rdzeni, 859 TFlop/s - CNS Wrocław

Pod względem zainstalowanej w superkomputerach mocy obliczeniowej Polska zajmuje 10 miejsce na Świecie (przodują Chiny, USA oraz Japonia). Polska jest tuż za Kanadą, a wyprzedza takie kraje jak Szwecja, Rosja, Korea Południowa, Austria czy Szwajcaria.





barbie
O mnie barbie

Nazywam się Tomasz Barbaszewski. Na Świat przyszedłem 76 lat temu wraz z nadejściem wiosny - była to wtedy niedziela. Potem było 25 lat z fizyką, a później drugie tyle z Xeniksem,  Uniksem i Linuksem. Dziś jestem emerytem oraz bardzo dużym wdowcem! Nigdy nie korzystałem z MS Windows (tylko popróbowałem) - poważnie! Poza tym - czwórka dzieci, piątka wnucząt, dwa koty (schroniskowe dachowce), mnóstwo wspaniałych wspomnień i dużo czasu na czytanie i myślenie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie