Bazyli1969 Bazyli1969
1088
BLOG

„Powrót do Jedwabnego”, czyli geszeft budowany na krwi kontra prawda

Bazyli1969 Bazyli1969 Społeczeństwo Obserwuj notkę 27

Najboleśniejszą prawdą jest odkryć kłamstwo
Lidia Zelman

image

Przez kilka chwil zastanawiałem się nad treścią notki. Rozważałem: czy należy rozpocząć ją tak, czy inaczej? Wahałem się. Szukałem słów, porównań, przenośni… Chciałem pisać na temat dużo. Z ręką na sercu muszę przyznać, że poległem. Nie dlatego, iż nie stać mnie na wyrzucenie z trzewi tego co mnie gniecie. Rzecz jasna przeszkodą nie okazał się również brak umiejętności wrzucenia granatu w zbiegowisko. Ograniczyłem się  nie z tej przyczyny, iżbym nie potrafił sprokurować leadu. Potrafię zrobić to, to i tamto. A jednak…


Film w reżyserii W. Sumlińskiego porusza. Odrzucam wszelkie zastrzeżenia wobec tej postaci, które – między Bogiem a prawdą – mogą mieć jakieś uzasadnienie. W tym aspekcie nie ma to jednak znaczenia. Idzie bowiem o to, aby Polacy zrozumieli co stanowi istotę roszczeń do tzw. mienia bezdziedzicznego. Autor filmu z niesłychaną precyzją, wyczuciem, taktem i jednocześnie z niespotykaną dziś męską konsekwencją zaprezentował Polsce i światu (tak!) stanowisko realistów odnośnie wydarzeń w Jedwabnem z 1941 r., które w dominującej dziś narracji stanowią pendant układanki wyprodukowanej przez oczadziałych żądzą posiadania osobników. Osobników dla których Polska to li tylko „dojna krowa”.


Po zapoznaniu się z materiałem zaprezentowanym przez W. Sumlińskiego i jego współpracowników, każdy kto posiada choćby minimalny zasób substancji szarej nie będzie mógł albo nie powinien powielać narracji J.T. Grossa. W przeciwnym wypadku narazi się w środowisku ludzi rozumnych na uzyskanie bezterminowo miana abderyty, gamonia lub pożytecznego… Wiemy o co chodzi.


Na temat wspomnianego obrazu mógłbym pisać długo. Baaaardzo długo. Poprzestanę jednak na tych kilku zdaniach i poproszę o kliknięcie. Kliknięcie w załączony link. Warto. Naprawdę…


------------------------------------

Obrazy wykorzystywane wyłącznie jako prawo cytatu w myśl art. 29. Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Bazyli1969
O mnie Bazyli1969

Jestem stąd...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo