Beniowski Beniowski
442
BLOG

Reżimowe polskie media

Beniowski Beniowski Polityka Obserwuj notkę 9

Jeszcze rok temu byłem pewny, że mamy w Polsce niezależne media. Ostatnio może w to wątpiłem, Dziś wiem, że o wolności mowy być nie może.

Wchodzę dziś na stronę powszechnie cenionej organizacji Freedom House. Przeglądam ich raport o wolności prasy. Instytucja ocenia wolność w ramach trzech kategorii: prasa jest wolna, częściowo wolna, lub istnieje brak wolności. Rosji przypisana jest ostatnia z nich.

Jak ma się to do Polski? Odwiedzam dziś czołowe polskie portale internetowe. Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl. Wszędzie pierwszą informacją jest ta o "bezpośrednich naciskach". "News" oparty jest na reżimowym dzienniku z kraju, gdzie wolność prasy nie istnieje.

Czekam na kogoś, kto mnie przekona, że nie oznacza to, że mamy problem z wolnością mediów również w Polsce.

Beniowski
O mnie Beniowski

Jestem na tyle odważny, żeby powiedzieć - "Król jest nagi". Lubię podróże - ta obecna prowadzi szlakami standardów. Miejmy nadzieję, że zakończy się raczej na Polach Elizejskich, czy Speakers' Corner, niż na Placu Czerwonym.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka