Projekt aktu prawnego ujmującego relacje między państwem a przedsiębiorcami. zasady mają być proste - przedsiębiorca inwestując swoje pieniądze ma prawo do uzyskania dochodu na poziomie przekraczającym oprocentowanie tego kapitału w banku. Tylko taka relacja gwarantuje sens inwestycji. Przecież w biznesie zawsze istnieje element ryzyka. Przychód z inwestycji musi gwarantować zwrot poniesionych nakładów i jednocześnie musi być tak duży, aby zdecydowanie przekraczał kwotę odsetek z tytułu zdeponowania tego kapitału w banku. Tylko w takim przypadku będzi emożliwe odtworzenie kapitału w celu dalszej reprodukcji.
Kolejnym elementem prawa przediębiorcy jest stabilność norm przyjętych jako obowiązujące. Kontrakt handlowy skłąda się z kilku etapów. Pierwszy - to rozeznanie rynku i nanaliza celu inwestycji. Drugi etap to pokonanie trudności w okresie finansowania jej budowy. nabycie terenu pod inwestycję, zlecenie wykonania projektu inwestycji, oczekiwanie na zatwierdzenie projektu do realizacji, okres wznoszenia inwestycji, wykonanie prac wykończeniowych oraz wyposażenie rpzedsiębiorstwa w planowany park maszynowy, nabycie surowców do produkcji, koszt zatrudnienia pracowników do czasu uruchomienia produkcji, okres rozruchu produkcji i pierwsze dostawy dla kontrahentów.
Ostatnim etapem tej inwestycji jest oczekiwanie na zapłacenie za dostarczony produkt przez sieć handlową, która podjęłła się dystrybucji produktu. Czas zwrotu kapitału w niektórych przypadkach przekracza i rok czasu, a w przypadku wznieniesienia obiektów nawet jest to okres przekraczający dwa i trzy lata...
Takie okresy zwrotu kapitału muszą mieć odniesienie do podatków. System podatkowy musi uwzględniać tak ekstremalne warunki funkcjonowania gospodarki...i czasami uwzględnić szczególne warunki funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ponadto przewiduje się wprowadzenie zasady odpowiedzialności urzędnika przed obywatelem. Trudno jest dopuszczać sytuację, kiedy urzędnik wynagrodzony gwarantowaną pensją trzyma w szachu obywatela decydującego się na inwestycję kwoty wielokrotnie przekraczającej wynagrodzenie roczne urzędnika odpowiedzialnego za rozpoznanie wniosku. Mam tu na myśli sytuację, kiedy referent nie dopełnia normalnej staranności działania, a inwestor musi czekać na przeciąganie się załątwienia jego wniosku ... w nieskończoność. Dotychczas była to praktyka powszechna w administracji. Inwestor ma zysk wtedy, kiedy w terminie zrealizuje wszystkie kolejne etapy inwestycji.
Urzędnik nie odpowiada za skutki swojego działania, nie odpowiada za ryzyko powodzenia inwestycji i zawsze ma wynagrodzenie wypłacone w terminie. Teraz to musi zmienić się, to urzędnik jest opłacany z pieniędzy podatnika i pełni funkcję służebną wobec podatnika. Dlatego nie może być sytuacji, kiedy osoba odpowiedzialna do reprezentowania państwa przed petentem stawia się ponad nim.
Działania większości parlamentarnej są systemowe. Nie można powtarzać błędów wewnętrznej sprzeczności aktów prawnych. Nie mozna dopuścić do interpretacji prawa według uznania. Przepis musi obowiązywać obie strony a matactwa prawne muszą zniknąć z polskiej sceny gospodarczej.
Powoli i skutecznie zaczynamy realizować dofinansowanie społeczeństwa w środki płatnicze. zasada jest prosta. Budżet musi być poziomem statusu społecznego pracownika. Pracownik uposażony dobrze będzie miał za co nabyć potrzebne mu artykuły a ich cena powinna zapewnić rentowność produkcji. Cóż wart jest produkt, na którego nabycie rodzinie brakuje środków ?
Musimy tu pamiętać, że jeżeli pracownik jst w stanie zapewnić swojej rodzinie odpowiedni standard życia, to nawet tylko jedna osoba pracująca w rodzinie pozwoli funkcjonować jej na właściwym poziomie. Rynek pracy dla wszystkich nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo niskie wynagrodzenie nie zapewnia właściwego poziomu życia. Jednak fakt pozostawania jednego z małżonków w domu uwalnia pańśtwo od opieki nad dziećmi, nad osobami w starszym wieku i na pewno znacząco obniża koszt utrzymania obiektów dla pomocy osobom chorym i wymagającym specjalnej troski.
Zadania państwa muszą być realizowane ze środków dysponowanych przez państwo, ale te środki są wytwarzane przez przedsiębiorców. Dlatego obowiązkiem państwa jest zapewnienie właściwych warunków realizacji zadań dla przedsiębiorców.
Musi być również taki system, który będzie batem na niefrasobliwość urzędników, którzy nie spieszą się z podejmowaniem decyzji w sprawach dotyczących Obywateli. I takie rozwiązanie przyjęto zdecydowanie określając terminy załatwienia sprawy, gdyby URZĄD iał stanowisko sprzeczne z wnioskiem obywatela. Zakłada się tutaj milczącą zgodę, jeżeli w określonym terminie nie będzie wniesione zastrzeżenie urzędu w sprawie.
Czekamy na publikację tej Konstytucji Przedsiębiorcy.
Inne tematy w dziale Rozmaitości