Brygida Naruniec Brygida Naruniec
279
BLOG

Węgry w 1956r i dzisiaj

Brygida Naruniec Brygida Naruniec Polityka Obserwuj notkę 27

Wiktor Orban urodził się siedem lat po krwawym stłumieniu węgierskiego powstania przez sowietów. Rosjanie wkroczyli do Budapesztu i zamordowali wielu Węgrów. Orbana jeszcze na świecie nie było, a ja miałam 14 lat i pamiętam wydarzenia czerwcowe  w Poznaniu i krwawe stłumienie powstania na Węgrzech.

Do Polaków dochodziły szczątkowe informacje, o wiele więcej dowiedziałam się w latach 80tych.

Po 1956r Węgrzy nienawidzili Rosjan, a dzisiaj ich kochają? !?!? Może to cyniczna kalkulacja  i nie warto pamiętać ofiar reżimu sowieckiego na Węgrzech?

Tak czy inaczej straciłam do Węgrów sympatię , która miałam przez wiele lat.

Lubię prawdę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka