Celestyn Celestyn
1157
BLOG

10.4.2010. - 8 katastrof / 5 lat (aktualizacja)

Celestyn Celestyn Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

 (to jest aktualizacja mojej poprzedniej notki „TU-154 : 8 katastrof w ciągu 5 lat”- nowe informacje są zielone)

 

  1. Po katastrofie, szczątki samolotu, które nie stanowią jego 100%, sugerują spadek z wysokości 10km i pożar (jak widać z katastrofy 22.8.2006).
  2. Jedna katastrofa TU-154 jest podobna do tej podawanej oficjalnie przez Rosjan... z 3.7.2001. (ostatni przykład)
  3. Nie wszystkie katastrofy TU-154 kończą się tak tragicznie jak w Smoleńsku, zwłaszcza, jeśli samolot nie spadnie z 10km.
  4. Opinie, że samolot nie wytrzyma upadku do góry kołami, są sprzeczne z tym co się stało z TU-154 17.3.2007. (bardzo podobny przebieg katastrofy jak ten podawany przez MAK) oraz dla innych typów samolotów.
  5. Jest wątpliwym,by ślady po "katastrofie" w Smoleńsku były wynikiem upadku samolotu z małej wysokości, nawet jeśli przyjmiemy upadek kołami do góry... co widać na załączonych przykładach, choć ostatni przykład potwierdza oficjalną wersję Rosjan.

 

 

 

Poniżej wykaz katastrof TU-154 ze strony www.1001crash.com z krótką informacją i zdjęciem :

  • 1.9.2006. - Iran - Podczas lądowania, samolot zahaczył skrzydłem o ziemię i zapalił się. Zginęło 29 ze 148 osób na pokładzie.


  • 22.8.2006. - Ukraina - Podczas burzy samolot spadł z wysokości 12km. Wszyscy zginęli.


 

  • 17.3.2007. - Rosja - Podczas lądowania panowała gęsta mgła. Widoczność pozioma była 150m, a pionowa 100m. Samolot wylądował 400m przed pasem lotniska. Skrzydło zahaczyło o ziemię i oderwało się od kadłuba. Samolot przewrócił się kołami do góry łamiąc się. Skrzydło, ogon i silniki były rozrzucone naokoło kadłuba. Zginęło 6 z 57 osób na pokładzie.

  • 15.7.2009. - Iran - Samolot nagle zakręcił i zaczął zniżać się bardzo szybko (47m/s) i rozbił się.  Prawdopodobnie piloci zdecydowali się na awaryjne lądowanie z powodu problemów technicznych. Wszyscy zginęli.

 

  • 24.1.2010. - Iran - Podczas lądowania samolot wypadł z pasa lotniska. Tył samolotu zaczął się palić. Wszystkie ze 170 osób na pokładzie ocalały.

  • 4.12.2010. - Rosja - Na wysokości 9km 2 silniki (lewy i prawy) zatrzymały się. Urządzenia nawigacyjne miały awarię. Dzięki jednemu silnikowi samolot leciał 80km, bardzo mocno uderzył w pas, ale zatrzymał się dopiero za nim. Zginęły 2 ze 172 osób na pokładzie.

 

  • 1.1.2011. - Rosja - Tył samolotu zaczął się palić podczas kołowania przed startem. Po otwarciu drzwi awaryjnych przez jednego z pasażerów ogień powiększył się. Zginęły 3 ze 124 osób na pokładzie.

 

 

 

 

Poniżej informacje o katastrofach innych samolotów "kołami do góry" :

  • 14.2.2008. - Armenia - Podczas startu samolot przechylił się na bok, skrzydło zahaczyło o pas startowy i samolot przewrócił się kołami do góry, złamał się i zaczął się palić. Wszystkie 21 osób na pokładzie ocalały.

  • 7.7.2008. - Kolumbia - Tuż po starcie 2 zewnętrzne silniki zatrzymały się. Piloci zdecydowali się na lądowanie awaryjne, ale lądując samolot rozbił się na kilka części. Załoga przeżyła (był to samolot cargo).

 

 I jeszcze inna katastrofa podobnego do Tu-154 Boeinga 727 :

  • 9.1.2011. - Iran - Samolot odchodził z wysokości decyzyjnej, ponieważ załoga nie widziała z powodu  gestej mgły ziemi. Samolot nagle zniżył lot i uderzył w zbocze góry. Zginęło 79 ze 115 osób na pokładzie.

 

  • 3.7.2001. - Rosja - Samolot TU-154 przerwał dwie próby podejścia. Podczas trzeciej próby, załoga chciała odejść, ale jej się to nie udało, po 22s od zwiększenia ciągu samolot upadł i spalił się. Zginęło 145 osób, wszyscy, którzy byli na pokładzie.

 

 

Celestyn
O mnie Celestyn

Inżynier - Pomaga mi to w konkretnym spojrzeniu na rozmytą rzeczywistość. Pol-Francuz lub Fra-Polak - Pozwala to patrzeć z dystansu 1000 km i na Francję i na Polskę. "Dura lex, sed lex" - Należy stosować się do prawa, nawet jeśli jest twarde, a jeśli nie jest ono odpowiednie, to je legalnie zmienić. Leszek Czajkowski.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka