http://www.marianowicz.pl/wywiady/wywia1.htm
http://www.marianowicz.pl/wywiady/wywia1.htm
Kostner Kostner
887
BLOG

Hagada o holobleble

Kostner Kostner Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 18

Tydzień temu Magdalena Rigamonti rozmawiała z Normanem Daviesem, historykiem brytyjskim, który opowiedział o takim epizodzie nt. holobleble:

Rigamonti: Panie profesorze, opisuje pan spotkanie w Ambasadzie Izraela w Londynie, w 1974 roku.
Davies: Zamknięte spotkanie. Było przeznaczone dla zawodowych młodych historyków. Mówił głównie Yehuda Bauer, izraelski historyk. To miały być warsztaty nauczania o Holokauście. Początek wielkiej akcji, wielkiej kampanii promowania wiedzy o Holokauście na świecie. Profesor Bauer jasno przedstawił schemat historyczny. Opierał się on na tym, że w czasie wojny, w Polsce, bo to wszystko odbyło się przecież w Polsce, byli wykonawcy, były ofiary i byli ci, którzy na to wszystko biernie patrzyli, tzw. "bystanders". Wykonawcy to hitlerowcy...

Rigamonti: Niemcy.
Davies: Nie, nie Niemcy: naziści, hitlerowcy. Rzadko się mówi o Niemcach kolektywnie, stereotypowo, jak o Polakach. W tym schemacie nie występowało słowo "Niemcy". Byli hitlerowcy i kolaboranci, ofiary, ale wyłącznie Żydzi, i ci bierni, czyli Polacy. Powiedziałem wtedy: przepraszam, mój teść, Polak, w czasie Holokaustu siedział w dwóch obozach koncentracyjnych. 

Rigamonti: Wstał pan, rękę pan podniósł?                        

Davies: Tak. Wstałem. Mówiłem o teściu, który przeżył Dachau i Mauthausen. Zapytałem prof. Bauera, czy w związku z tym mój teść był biernym obserwatorem Holokaustu. Usłyszałem, że są wyjątki. Ja na to, że mój teść nie był jedynym Polakiem w obozach koncentracyjnych, tylko miliony Polaków cierpiały, ginęły, więc cały ten schemat nie bardzo pasuje do rzeczywistości.
Rigamonti: Ilu było wtedy brytyjskich historyków w ambasadzie Izraela?
Davies: Może trzydziestu, może kilku więcej.
Rigamonti: I tylko pan zaoponował?
Davies: Tylko ja, dlatego to pamiętam. Byłem na tym spotkaniu trudnym człowiekiem, takim trudnym uczniem, który kwestionuje to, co mówi nauczyciel. Przeszkadzałem, bo z całego spotkania miało wyniknąć, że Polska była historycznym ośrodkiem antysemityzmu, w związku z czym zasadne jest określanie Polaków mianem antysemitów. Zakrzyczano mnie. Usłyszałem: "Siadaj!" i "polonofil".

https://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/609563,norman-davies-historia-holokaust-zydzi-polacy-ii-wojna-swiatowa-niemcy-hitlerowcy.html

______

Czyli tu jest dowód z pierwszej ręki, że opowieści o holobleble to nie żadna historii tylko izraelskie ideolo, wymyślone przez polityków, bo to było ogłoszone w ambasadzie, placówce politycznej. Hagada tych izraelskich ideolo mówi, że tylko plemię izraelskie najbardziej cierpiało w historii ludzkości i w kosmosie, sprawcami byli naziści, oczywiście nie żadni Teutoni, czy Niemcy, tylko jakieś wymarłe plemię, a Polacy byli biernymi obserwatorami podczas 2WŚ, no i oczywiście byli kolaborantami, ale przecie żaden Polak nie zginął w czasie 2WŚ, no może znalazłby się jaki jeden, czy dwa wyjątki, ale wiadomo, że wyjątek zakłada regułę. 


Kostner
O mnie Kostner

constans

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura