CzarekSz CzarekSz
247
BLOG

Białoruś - przewodnik

CzarekSz CzarekSz Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Jak zaczynałem swoją przygodę z Białorusią oczywiście zacząłem szukać jakichkolwiek przewodników. Zakupiłem w księgarni książkę pt. "Białoruś przewodnik turystyczny" opublikowaną przez znanego wydawcę i napisaną przez autora angielskojęzycznego. Niestety książka przedstawia naszego sąsiada oczami człowieka zachodu i znacznie wypacza obraz tego kraju, nie mówiąc o kwestiach historycznych, które z prawdą mają mało wspólnego. Informacji o tzw. "polonikach" praktycznie brak. Poszukiwałem dalej i znalazłem wiele pozycji, które mogę zdecydowanie polecić. Poniżej przedstawiam ich listę:

Przewodnik Białoruś - historia za miedzą; Andrzej Kłopotowski; Helion S.A. 2012

Białoruskie ścieżki; Katarzyna Węglicka; Książka i Wiedza; 2008

Czar Polesia; Grzegorz Rąkowski; OW Rewasz; 2001

Szlakiem Adama Mickiewicza; Tomasz Krzywicki; OW Rewasz; 2006.

Poza tymi pozycjami można znaleźć sporą ilość albumów lub przewodników po Kresach, ale często trzeba uważać bo niektóre zawierają sporo błędów. Jak widać nie ma tu zbyt wielkiego wyboru przewodnków, a te które są opisują głównie tereny należące niegdyś do II Rzeczypospolitej.

Dlatego też mam nadzieję, że informacje na moim blogu trochę będą uzupełniały ten "rynek".




    

CzarekSz
O mnie CzarekSz

Jestem inżynierem, ale inne pasje to historia, głównie Polski oraz wojskowości. Od wielu lat podróżuję po Białorusi. To nie tylko spotkania z nowym krajem, ale również z naszą historią. Mam nadzieję, że publikowane w blogu informacje pomogą w podróżowaniu po terytorium naszego sąsiada i dawnych naszych Kresach.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości