Czujny Czujny
1741
BLOG

Wyłącznie dla ludzi o mocnych nerwach

Czujny Czujny Polityka Obserwuj notkę 73

Miałem się już nie wkurzać ale czym innym postanowienie a czym innym emocje. Po wczorajszym głosowaniu w sprawie rytualnego uboju ogarnęło mnie zdumienie. Zdumienie, ponieważ ustawowe zakazy czynności związanych z religią są chyba naruszeniem zapisów Konstytucji, o ile się nie mylę ?

„Nie jestem w stanie zrozumieć religii, która żąda tolerancji dla bezcelowego cierpienia” - mówił w radiowej Jedynce  profesor Jacek Hołówka z Uniwersytetu Warszawskiego. To o co tu chodzi ? O religię czy zwierzęta ?

Gdyby nie zgiełk medialny w ogóle nie wiedziałbym o rytualnym uboju. Nigdy się taką tematyką nie interesowałem. Ale cóż, jestem ciekawski więc poszukałem informacji. Zresztą o „szechicie” ( rytualny ubój) pisano wielokrotnie w salonie ( forum żydów polskich)  więc znalezienie szczegółowych danych nie było trudne. Dla mnie osobiście nie jest to żadnym barbarzyństwem ( ale to moja subiektywna ocena). Ale rozumiem, że mogą być osoby, które uważają inaczej. Może razi kogoś brutalne sformułowanie „poderżnąć gardło” ? Może to jest powodem odruchowej niechęci ?

Idąc jednak tym tropem powinniśmy zakazać jakiegokolwiek zabijania zwierząt. Kiedyś jeden jedyny raz ( na szczęście jedyny..) miałem okazję „zwiedzić” wielką przemysłową fermę kur. Widziałem w jaki sposób są zabijane. Maszyna nie myśli a ptaki chcą żyć. Raz nóż zetnie głowę a raz nie. Te „niedocięte” żywcem wjeżdżały do wrzątku...Z mięsa w swojej diecie nie zrezygnuję, ale od czasu do czasu przypominają mi się tamte sceny gdy zajadam rosół albo „dewolaja”.

Jestem gorącym przeciwnikiem tzw. „sportu” jakim są polowania i coraz popularniejszy w Polsce „bowhunting” ( polowania z łukiem). Zabijanie jako sport i rozrywka ? Nie każdy jest snajperem. W jaki sposób dobija się ranne zwierzęta ? (Narażam się teraz Prezydentowi ale trudno, chyba mnie nie odstrzeli i przeżyję ?:)). Marnuje się kule ? Wątpię..Zakażmy więc ustawowo polowań. Wszak narażamy zwierzęta na niepotrzebne cierpienia ku uciesze paru facetów, którzy w ten sposób podnoszą swoje „ego”.

Parę lat temu przetoczył się przez media film nagrany ukrytą kamerą gdzie żywą świnię wrzucono do wyparzarki. I co ? Święte oburzenie, wyrazy potępienia. Ale nie przypominam sobie żeby w ślad za tym ktoś gmerał w ustawach , zakazach etc.

Chętnie zorganizowłabym naszym parlamentarzystom wycieczkę objazdową po polskich rzeźniach i fermach. Jestem ciekaw ich opinii po...

„Jeśli nie będzie w Polsce uboju rytualnego to znaczy, że Polska zaliczy się do wyższej kultury” - mówił w "Faktach po Faktach" w TVN24 rzecznik PiS Adam Hofman. Himalaje hipokryzji panie Hofman. Himalaje…

Poniżej ze specjalną dedykacją dla poprawnych politycznie przeciwników rytualnego uboju.

 

Czujny
O mnie Czujny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka