Delfina Bo Delfina Bo
1376
BLOG

Jaka jest rola adwokatów w tym całym systemie (nie)sprawiedliwości?

Delfina Bo Delfina Bo Sądownictwo Obserwuj temat Obserwuj notkę 102

     Cały czas zastanawia mnie ta cisza wokół adwokatów. Mam wrażenie, że wszyscy boją się poruszyć ten temat. Otóż, adwokat jest jak sekretarka - wie wszystko o wszystkich - jego wiedza z pewnością mogłaby obciążyć niejednego polityka. Stąd ta cisza. Z pewnością zaraz odezwą się głosy, że adwokat jest zobowiązany utrzymać w tajemnicy wszystkie informacje dotyczące klienta. Owszem, ale wszyscy doskonale wiemy, że są metody może nie do ujawniania ale do wykorzystania informacji pochodzących od klienta oraz świadków. Wiedza ta może być bardzo niebezpieczna, ponieważ w większości bronią oni przestępców, zbrodniarzy, gwałcicieli, złodziei ...  

    Mam informacje z wiarygodnego źródła, że zorganizowany światek przestępczy ma również dobrze zorganizowane ubezpieczenie własne. To jest fundusz na potrzeby członków w razie kłopotów z prawem jednego z nich. Do dysponowania tym funduszem uprawnieni są zaufani, którzy wspierają rodzinę przestępcy w sytuacji, gdy on zostaje aresztowany. Ponadto środki finansowe potrzebne są na zaświadczenia lekarskie, na wpływ na decyzje prokuratora czy sędziego. W tym wszystkim pośredniczy adwokat. To jest trudny i niebezpieczny temat ale nie tylko ja uważam, że adwokaci są najbardziej zdemoralizowaną częścią wymiaru sprawiedliwości. Żądają coraz więcej, bo przecież dzielić się trzeba i jest coraz więcej chętnych na pozyskanie dodatkowych funduszy . Ciekawi mnie ile osób podejmie dyskusję na ten temat i co Rząd zrobi z tym problemem?

.... serdecznie witam moich czytelników po przerwie, spowodowanej koniecznością pochylenia się nad sprawami prywatnymi ale nie tylko...


Delfina Bo
O mnie Delfina Bo

Sz.P. w notce pt. "Polskie obozy pracy" jeszcze nie wyczerpałam tematu. Dziękuję za zainteresowanie. Zapewniam, że czytam wszystkie komentarze, ale nie jestem w stanie każdemu indywidualnie odpowiedzieć. - - - - - Publicystyka i eksperymenty są działalnością dodatkową i pro bono, co w zupełności pochłania mój czas wolny. - - - - - Niestety, w ostatnich miesiącach, z przyczyn ode mnie niezależnych, moje zaangażowanie na S24 zostało ograniczone niemal do zera, ale  jeżeli pojawi się taka możliwość to ciekawsze teksty czytam. Na udział w dyskusji czasu już brakuje, za co przepraszam i proszę o wyrozumiałość. - - - - - "Przyjdą takie czasy, że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach, powstaną przeciw niemu mówiąc: jesteś szalony, bo nie jesteś do nas podobny." _ _ _ św. Antoni Pustelnik _ _ _ Po moich najbliższych wpisach, mogą pojawić się opinie dyskredytujące moją osobę. Oświadczam, że mam się dobrze i nie zamierzam popełnić samobójstwa.  _ _ _ Polecając dalej, nie zapominajmy o podaniu źródła :-) _ _ _ Przedrukowywanie tylko za zgodą autora :-) _ _ _ Niekulturalne komentarze usuwam bez ostrzeżenia :-(

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo