doku doku
54
BLOG

Podmiot czy Sposób... a może to jest to samo?

doku doku Polityka Obserwuj notkę 4

SPOSÓB (wybierania) to prawnie i logicznie coś zupełnie innego niż PODMIOT (wybierający). Wiem, że podmiot jest pojęciem trudnym, ale pomyśl o sobie - jesteś PODMIOTEM. Pomyśl teraz o tym, jak piszesz na klawiaturze: dwoma palcami, wszystkimi palcami patrząc na klawiaturę czy bezwzrokowo - ile wymieniłem SPOSOBÓW? Trzy. Który wybierasz? A może używasz czwartego sposobu? Czy odpowiesz mi: "wybieram SPOSÓB o nazwie JA"? Czy zamiast opisać mi swój sposób, podasz mi swój PESEL?

Rozumiesz już, że jeśli Konstytucja wskazuje podmiot wybierający i mówi, że sposób wybierania określa ustawa, to ustawa nie może wskazywać podmiotu wybierającego.

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka