doku doku
435
BLOG

Czarna msza antysemicka

doku doku Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 30

Będąc na wakacjach przeżyłem szok. U gospodyni wpadła mi w ręce jakaś lokalna szmata, a na wakacjach człowiek ma więcej luzu i czasem przeczyta coś, na co by normalnie w zabieganym sezonie roboczym nigdy nawet nie spojrzał. Czytam i oczom nie wierzę: w Poznaniu odbyła się w jakieś sierpniowe święto kościelno-państwowe uroczysta msza z okazji cudu, który miał miejsce ponad 600 lat temu, a cud ten polegał na tym, że z Hostii tryskała krew, gdy Żydzi wbijali w nią noże. Okazuje się, że stara średniowieczna antysemicka agitka wciąż jest aktualna. Okazuje się, że Kościół nadal szerzy średniowieczne kłamstwa na temat Żydów.

Historyjka jest na typowym prymitywnym średniowiecznym poziomie, jaki znamy z zamierzchłej historii. Żydzi przekupili gojkę, ona ukradła Hostię z Kościoła i dostarczyła ją Żydom. Żydzi zebrali się w poważnym gronie aby przeprowadzić eksperyment sprawdzający obecność Boga w Ciele Chrystusa, czyli obecność Chrystusa w tym czymś, co nazywane jest Hostią... nie znam się na tych zabobonach, więc mogłem coś napisać nieściśle. Zresztą istotne jest to, że Żydzi wbijali noże w Hostię i ją cięli, a z każdego cięcia tryskała krew. Wynik eksperymentu przeraził Żydów tak bardzo, że wrzucili pociętą Hostię do studni i tu nastąpił cud drugi - Hostia nie chciała utonąć, tylko uparcie pływała po wierzchu. Dalej już tych bredni nie mogłem czytać, bo ciarka wstydu za mocno mi przechodziła pod skórą. Po prostu nie mogłem uwierzyć, jak straszliwie ciemny jest nasz ciemnogród i jak bardzo aktualne są w polskim Kościele prymitywne średniowieczne antysemickie mity. W dodatku ta antysemicka msza odbyła się w Poznaniu - w Europie, w zachodniej Polsce - nie w Lublinie, w Białymstoku ani w Rzeszowie, ale w cywilizowanym dużym mieście.

Czy Kościół w całej Polsce nadal tradycyjnie głosi tego rodzaju antysemickie brednie, czy to tylko jakiś odosobniony wybryk szalonego kapłana z Poznania? Ile takich kłamstw na temat Żydów Kościół głosi podczas swoich mszy? Czy tego rodzaju historyjek jest więcej wplecionych w treści liturgii? Znacie jeszcze jakieś antysemickie mity, które wciąż są jawnie głoszone przez Kościół?

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo