eska eska
2128
BLOG

O związkach chemicznych i różnych takich.

eska eska Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 108

 

 

Muszę przyznać, że do zabrania głosu w tej ważnej sprawie skłoniła mnie wypowiedź pewnej blogerki, przeczytajcie :

"Uwazam, ze prokuratura zachowala sie własciwie. Nawet jesli te "wysokoenergetyczne czasteczki" MOGĄ byc materialami wybuchowymi, to dzis one nimi NIE SĄ......"  http://lillaweneda.salon24.pl/462206,cezary-gmyz-to-nie-ja-to-talaga#comment_6848567


I tu zaraz przypomniała mi się ankieta telefoniczna, którą próbował przeprowadzić pewien młody człowiek, dzwoniąc (na swoje nieszczęście) właśnie do mnie. Pierwsze pytanie tej ankiety brzmiało tak:

1. Czy pani uważa, że obecnie w żywności, sprzętach gospodarstwa domowego itp. jest więcej związków chemicznych czy mniej?

Przyznam, że mnie zamurowało. Dokonałam szybko analizy zasobów wiedzy chemicznej w mojej głowie i zgodnie z prawdą odrzekłam, że nie mam pojęcia. Padło pytanie drugie:

2. Czy uważa pani, że obecność związków chemicznych w żywności, sprzętach gospodarstwa domowego itp .poprawia ich jakość czy pogarsza?

Tu – powiem uczciwie – zgłupiałam zupełnie! Dotarło nagle do mnie, że oto biorę udział w paranoi. Dlatego grzecznie zapytałam o trzecie pytanie – brzmiało tak:

3. Jaki pani zdaniem jest wpływ UE na ilość związków chemicznych w żywności, sprzętach gospodarstwa domowego itp.

Tu, nie da się ukryć, dostałam ataku chichotu, a następnie zapytałam młodego człowieka, czy on zdaje sobie sprawę z tego, o co pyta. Poinformowałam go, co to jest związek chemiczny i dlaczego ankieta jest paranoidalna – nie uwierzył mi! Ciągle chciał mojej odpowiedzi o wpływ UE na ilość i jakość związków chemicznych w gospodarstwie domowym....


Dlatego dziś, trafiwszy na cytowany wyżej komentarz, już nic nie tłumaczyłam. Zachęciłam autorkę do dalszych starań >

Aha, czyli pod wpływem badania one  (te cząsteczki - p.m.)dopiero zrobią się  wybuchowe. Albo nie.
To jest, droga Pani, myśl na miarę Nobla!

 

 


Przy okazji – najprostsze definicje z Wiki >

Cząsteczka, inaczej molekuła – obojętne elektrycznie indywiduum chemiczne, złożone z co najmniej dwóch atomów trwale połączonych wiązaniami chemicznymi.

Związek chemiczny – jednorodne połączenie co najmniej dwóch różnych pierwiastków chemicznych za pomocą dowolnego wiązania. Niemal cała znana materia składa się z pierwiastków chemicznych, które występują albo w stanie wolnym albo w formie związków chemicznych i ich mieszanin.

I parę przykładów, starych zresztą: Oktol – materiał wybuchowy, mieszanina 70-75% oktogenu i 25-30% trotylu. Ze względu na dużą prędkość detonacji wykorzystywany jest głównie do budowy głowic pocisków kumulacyjnych. Torpex (Torpedo Explosive) – materiał wybuchowy opracowany w okresie II wojny światowej o mocy wybuchowej około 50% większej niż trotyl, skład chemiczny torpeksu to 50% RDX (heksogen), 40% TNT (trotyl) i 10% glinu.

Itd., itp. itd. ....

eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie