eska eska
3783
BLOG

Prezydent podpisał w stylu "starszych braci" :)

eska eska Prezydent Obserwuj temat Obserwuj notkę 120

Byłam pewna, że tak właśnie  zrobi, ale z powodu napadających na mnie prawicowych trolli nie chciałam już nic pisać o tym. Nim jednak wyjaśnię, dlaczego byłam pewna i w czym rzecz, krótka opowieść wyjaśniająca tytuł:

Wczasach carskich (a wiem to od babci) spotykało się starozakonnych (czyli wierzących Żydów) podróżujących pociągami w sobotę, otóż mieli oni zawsze ze sobą coś w rodzaju termoforów. Dlaczego? Przepisy religijne zabraniają Żydom podróżowania w szabat, za wyjątkiem podróży „na wodzie”. Jest rzeczą oczywistą, że ten przepis dotyczy podróżowania statkami, które to podróże trudno wszak przerwać z powodu szabatu. Ale od czego rabiniczna interpretacja? Dlatego właśnie, jeśli podróż przeciągała się na sobotę, to pobożny Żyd napełniał termofor wodą, kładł termofor na siedzenie w pociągu, siadał na nim i – podróżował "na wodzie" :))

PAD zrobił dokładnie ten sam myk, podpisał – ale z termoforem w postaci TK, żeby (jak wyjaśnił) uszanować „wrażliwość, która powoduje głosy sprzeciwu; wrażliwość, która wypływa z obawy o to, że nie będzie można głosić prawdy, o to, że będą zamykane ust tym, którzy ocaleli”.

Cudne! Brawo Prezydent! Tak się właśnie „negocjuje” z naszymi „starszymi braćmi w wierze” !
I co najlepsze – zapewniam, że oni to doskonale rozumieją :)))
Oczywiście nadal będzie straszny wrzask i lament, bo to normalne – ale my też możemy sobie powrzeszczeć i polamentować, czyli targi trwają, ale prawo działa. I oto chodziło!


eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka