Ponieważ nie doczekałem się w mediach rzetelnej analizy decyzji 40 Ministra Obrony Narodowej do której odniósł się poseł A.Macierewicz - wziąłem sprawy w swoje ręce.
A raczej pozwoliłem googlowi działać i poszukałem treści decyzji.
Wklejam jej treść. Wytłuszczenia moje.
DECYZJA Nr 40/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 3 lutego 2010 r.
w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a i d oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra
Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustala się, co następuje:
§ 1. Celem zapewnienia właściwego wykonywania
przez konstytucyjne organa państwowe przedsięwzięć,
związanych z realizacją polityki zagranicznej podczas
podróży służbowych jak i realizacji zadań przez osoby
pełniące te funkcje, zachodzi pilna potrzeba zapewnienia
na wysokim poziomie bezpieczeństwa przewozu najważniejszych
osób w państwie oraz mając na względzie
aktualną sytuację fl oty 36 splt, w oparciu o którą nie
ma możliwości zapewnienia na wymaganym poziomie
przewozów i bezpieczeństwa realizacji zadań przez konstytucyjne
organa państwowe,polecam przeprowadzić
postępowanie mające na celu zawarcie umowy, której
przedmiotem będzie udostępnienie dwóch samolotów
Embraer 175 od Polskich Linii Lotniczych „LOT” S.A.
w latach 2010-2013, uwzględniające koszty eksploatacji
samolotów i przygotowania personelu.
§ 2. Podsekretarz Stanu do spraw Uzbrojenia
i Modernizacji:
1) powoła komisję do przeprowadzenia postępowania
w sprawie udostępnienia dwóch samolotów,
zwaną dalej „Komisją”;
2) wystąpi do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
o uzyskanie opinii odnośnie trybu postępowania
w sprawie pozyskania samolotów;
3) zaprosi do udziału w posiedzeniach Komisji, jako
obserwatorów, przedstawicieli Służby Kontrwywiadu
Wojskowego i Żandarmerii Wojskowej oraz
w razie potrzeby powoła ekspertów komisji;
4) zatwierdzi regulamin pracy Komisji oraz zapewni
nadzór nad jej pracami.
§ 3. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący — przedstawiciel Departamentu
Zaopatrywania SZ ;
2) Zastępcy Przewodniczącego — przedstawiciel
Biura Pełnomocnika MON — Dyrektora
Programu Wdrażania Na Wyposażenie SZ RP
Samolotu Wielozadaniowego oraz jednostki
wojskowej, o której mowa w § 7 ppkt 2);
3) Sekretarz — przedstawiciel jednostki wojskowej,
o której mowa w § 7 ppkt 2);
4) Członkowie Zespołu — przedstawiciele:
a) Dowódcy Sił Powietrznych,
b) Dyrektora Departamentu Budżetowego,
c) Dyrektora Departamentu Prawnego,
d) Dyrektora Departamentu Zaopatrywania Sił
Zbrojnych,
e) Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,
f) Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.
§ 4. Przewodniczący Komisji za pośrednictwem
Podsekretarza Stanu do spraw Uzbrojenia i Modernizacji
przedstawi do akceptacji Ministrowi Obrony
Narodowej protokół z postępowania.
§ 5. Dyrektor Departamentu Budżetowego zabezpieczy
środki fi nansowe na realizację przedsięwzięcia
w budżecie resortu obrony narodowej, w wysokości:
1) 50 mln zł w 2010 r.;
2) 35 mln zł rocznie w latach 2011-2013.
§ 6. Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego
spowoduje:
1) wydzielenie personelu latającego i technicznego
posiadającego odpowiednie kwalifi kacje do
uzyskania uprawnień, obsługi i użytkowania samolotów
będących przedmiotem umowy, o ile
będzie to uzasadnione;
2) wyznaczenie jednostki wojskowej, która będzie
odpowiedzialna w imieniu Ministra Obrony
Narodowej za zawarcie umowy i realizację
jej postanowień;
3) wprowadzenie samolotów będących przedmiotem
umowy do wojskowego rejestru statków
powietrznych i ewidencji;
4) zapewnienie środków na eksploatację samolotów
będących przedmiotem umowy.
§ 7. Nadzór nad postępowaniem poprzez udział
w pracach w komisji sprawować będzie Biuro do
Spraw Procedur Antykorupcyjnych.
Dziennik Urzędowy — 331 —
Ministra Obrony Narodowej z 2010 r. Nr 3
Poz. 25, 26
§ 8. Tracą moc decyzje:
1) decyzja Nr 220/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 2 lipca 2009 r. w sprawie powołania
zespołu odpowiedzialnego za zapewnienie
przewozu ważnych osób w państwie;
2) decyzja Nr 287/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie kontynuowania
prac zespołu odpowiedzialnego
za zapewnienie przewozu ważnych osób
w państwie.
§ 9. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: B. Klich
Departament Wojskowych Spraw Zagranicznych
Link:
Decyzja 40 MON
Proste - prawda? Więc ja się pytam dlaczego kwestionuje się intencje i sens tej decyzji?
Dla mnie sprawa jest oczywista i zgadzam się z posłem Macierewiczem. (co mi się rzadko w życiu zdarza)
A jak sprawę opisały media:
a) DGP
b) TVN24
c) Gazeta.pl
Szanowni redaktorzy mam pytanie. Takie od szarej myszki - blogera niszowego.
1) Czy czytaliście treść decyzji ministra przed odniesieniem się w Waszych artykułach do zarzutu skierowanego przez mecenasa Rogalskiego i posła Macierewicza?
2) Czy to co tam jest zapisane MOŻNA interpretować inaczej?
Powtórzę:
Celem zapewnienia właściwego wykonywania przez konstytucyjne organa państwowe przedsięwzięć,
związanych z realizacją polityki zagranicznej podczas podróży służbowych jak i realizacji zadań przez osoby
pełniące te funkcje, zachodzi pilna potrzeba zapewnienia na wysokim poziomie bezpieczeństwa przewozu najważniejszychosób w państwie oraz mając na względzie aktualną sytuację fl oty 36 splt, w oparciu o którą nie ma możliwości zapewnienia na wymaganym poziomie przewozów i bezpieczeństwa realizacji zadań przez konstytucyjne organa państwowe,polecam przeprowadzić postępowanie mające na celu zawarcie umowy, której przedmiotem będzie udostępnienie dwóch samolotów
Embraer 175 od Polskich Linii Lotniczych „LOT” S.A. w latach 2010-2013, uwzględniające koszty eksploatacji
samolotów i przygotowania personelu.
To którego fragmentu ja szara myszka nie rozumiem?
A tak przy okazji: czy przypadkiem nasze VIP nie latają już samolotem Embraer?
To jak?
Inne tematy w dziale Polityka