flyga flyga
667
BLOG

Lufthansa rozdziewiczyła Katowicki pas.

flyga flyga Rozmaitości Obserwuj notkę 10
Te rozdziewiczenie mogło być bardzo krwawe. Dziś podczas podejścia do lądowania kontroler poinformował nas by zwrócić uwagę i wylądować na odpowiednim pasie, bo jeden samolot już na nowym pasie wylądował, a drugi się też tam przymierzał. Najpierw myślałem, że kontroler sobie jaja robi, ale jak zobaczyłem sylwetkę samolotu stojącego na nowym pasie to nie mogłem wyjść z podziwu. Na progu pasa stał ciężki sprzęt, a wzdłuż pasa też przeszkód też nie brakowało.

Podejście na pas 27 jest dość ciekawe. ILS nie działa i podchodzi się na VOR a ze znacznym offsetem 11 stopni idealnie celując w próg nowego pasa. Nowy pas ma teraz powierzchnię jasną, betonową i jest idealnie widoczny w odróżnieniu od starego, który jest czarny. Można powiedzieć że na 100% widać 90% nowy pas i 10% stary. Na nowym pasie nie ma widocznego oznaczenia informującego że nie nadaje się do użytku. Nikt nie wprowadził ostrzeżeń na kartach podejścia ani w ATIS ie. Na czas podejścia słońce będące na zachodzie efektywnie oślepiało.

Gdyby doszło do zderzenia z ciężkim sprzętem, samolot zamieniłby się w kulę ognia. Piloci mieli kupę szczęścia. Współczuje im, bo to mogło się przytrafić każdemu. Jak widać nie tylko Polacy dają ciała. Niemieckie fachury, też go dają. Jesteśmy tylko ludźmi. Pamiętajmy o tym.

Ponieważ nie wybudowano jeszcze dróg kołowania prowadzących do pasa, samolot musiałby tam stać do następnego roku. Zdecydowano się więc wyczyścić pas, wystartować na pusto i wylądować na starym pasie. Gdy odlatywałem, trwała akcja przepychania samolotu na początek (dostępny) pasa. Teraz samolot stoi pod terminalem. Jak lądowałem w nocy ATIS ostrzegał już o ryzyku pomylenia pasów. Wyciągnięto wnioski. Dobrze że nikomu nic się nie stało i incydent zakończył się tylko wstydem i pewnie pełną zawarością gaci.

Zobacz galerię zdjęć:

flyga
O mnie flyga

§ 19 art. 24.5 RL-2006: Ogólne zasady wykonywania lotów W czasie lotu na prostej do lądowania dowódca statku powietrznego obowiązany jest przerwać zniżanie: 5) gdy warunki lotu lub zjawiska pogody nie gwarantują bezpiecznego lądowania

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (10)

Inne tematy w dziale Rozmaitości