flyga flyga
655
BLOG

Air Asia QZ-8501 - eksperyment

flyga flyga Rozmaitości Obserwuj notkę 41

Niedawno wróciłem z symulatora, gdzie udało mi się zrobić eksperyment, który miał na celu przełamanie protekcji jedynie za pomocą brutalnego sterowania, czyli takiego do którego dochodzi podczas walki pilota z samolotem.  Ciekaw też byłem czy da się doprowadzić do opadania z prędkością 24 000 stóp na minutę. Gdy wcześniej trenowaliśmy głębokie przeciągnięcia, prędkość opadania wynosiła 12-16.000 stóp na minutę. Dane z transpondera wskazywały zniżanie Air Asia QZ-8501 z prędkością 24.000 stóp na minutę, czyli  więcej niż moim zdaniem było możliwe. Odnalezione są już skrzynki, więc niebawem dowiemy się co tam tak naprawdę się stało.

Wykonanie:

Lecąc na FL380 doprowadziłem do przejścia samolotu w „Abnormal Attitude Law”, by utracić protekcje w „Normal Law”

Abnormal Attitude Law będzie gdy:

  • Pitching attitude: > 50 degrees nose up or 30 degrees;
  • Bank Angle: > 125 degrees;
  • AoA: > 30 degrees, down: A320 > 10 degrees; A318, A319 and A321 > 15
  • Speed: > 440kt; or < 70kt to 90kt (subject to plane’s pitching attitude);
  • Mach number: > 0.91

Aktywna jest nadal protekcja przed przeciążeniem 2.5 g (jak dobrze pamiętam).

Kolega na prawym filmował wskazania na wyświetlaczach PFD i ND.

Poniżej zamieszczam film z eksperymentu. 

flyga
O mnie flyga

§ 19 art. 24.5 RL-2006: Ogólne zasady wykonywania lotów W czasie lotu na prostej do lądowania dowódca statku powietrznego obowiązany jest przerwać zniżanie: 5) gdy warunki lotu lub zjawiska pogody nie gwarantują bezpiecznego lądowania

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (41)

Inne tematy w dziale Rozmaitości